قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دخالت مافیای جهانی در عزل و نصب کابینه عربستان/ مهره‌چینی با هدف حفظ آل سعود پوسیده!

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مهره چینی جدید منطبق با منافع عربستان نیست بلکه در راستای منافع و صلاحدید مافیای نفتی و تسلیحاتی جهانی است.

دخالت مافیای جهانی در عزل و نصب کابینه عربستان/ مهره‌چینی با هدف حفظ آل سعود پوسیده!"جعفر قنادباشی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مهره چینی جدید در عربستان منطبق با منافع و مافیای نفت و تسلیحات جهانی است اظهارداشت: این مهره‌های جدید افرادی هستند که از کانال تایید آمریکا و انگلیس رد شدند و  مهر تایید غرب را بر پیشانی خود دارند.

وی گفت: تغییرات اخیر در دربار آل سعود ترمیم ساختار فرسوده‌ای است که مشروعیت قانونی و مقبولیت مردمی ندارد و مبتنی بر نظام پادشاهی و موروثی است که جایگاهی در منطقه و جهان ندارد. 

قنادباشی گفت: تحولات اخیر در عربستان خلاف آنچه که رسانه‌های عربی به عنوان زلزله سیاسی یاد می‌کنند، به هیچ وجه زلزله سیاسی نیست بلکه اقداماتی از خیزش مردمی در جامعه عربستان است. زیرا اکنون آمادگی برای این خیزش در این کشور وجود دارد. 

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: اکنون امواج خیزش‌های مردمی تا نزدیک دربار آل سعود رسیده است بنابراین تغییرات این دربار برای مصون سازی ساختار پوسیده نظام عربستان است. 

قنادباشی با بیان اینکه این تغییرات ساختاری در دربار آل سعود نوعی ترمیم، اصلاحات و مهره چینی جدید است گفت: این نوع تغییرات مبتنی بر منافع غرب و نظام سرمایه‌داری آن‌ها و تلاش برای جلوگیری از خیزش‌های مردمی در عربستان است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات به وجود آمده در عربستان متاثر از تحولات منطقه و کشور یمن است، تصریح کرد: پیش از این که زلزله سیاسی در عربستان روی دهد ناظر قیام‌های مردمی و تحولات منطقه مانند قیام مردم بحرین، یمن و دیگر کشورهای خاورمیانه بودیم که اکنون چنین رخدادی  در عربستان قابل مشاهده است. 

قنادباشی افزود: همه این روی دادها و امواج‌ها، خاندان آل سعود را در یک موقعیت انفعالی قرار داده است.

وی گفت: جنگی را که آل سعود علیه مردم یمن آغاز کرده، واکنش‌هایی را در ساختار عربستان در پی داشته که آنها برای نجات خود از وضعیت فعلی دست به مهره چینی جدید زده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که این تغییرات در عربستان با هدف حفظ نظام پوسیده پادشاهی در معرض سقوط انجام شده است، افزود: بسیاری از کارشناسان جهانی از فروپاشی زود هنگام این نظام سخن می‌گویند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار