هاشم‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولیدات زیر سایه مالیات سلیقه‌ای، گم شده است

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه نرخ بالای مالیات و برخورد سلیقه‌ای سبب تعطیلی اکثر واحدهای تولیدی در کشور شده است، گفت: در صورت ادامه این روند تولیدکنندگان به جای سرمایه‌گذاری در تولید کالا به تجارت روی خواهند آورد.

تولیدات زیر سایه مالیات سلیقه‌ای گم شده استفارس هاشم‌زاده عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص موانع موجود بر سر راه سازندگان اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بالای مالیات برای تولیدکنندگان که به صورت کارآفرین مشغول به فعالیت هستند مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: برخورد سلیقه‌ای چالش بزرگ دیگری است که مجموعه سیکل تجاری به صورت قانونی کار می‌کند؛ به عنوان مثال یک تولیدکننده زیر ذره‌بین دارایی قرار گرفته و امکانات تولیدی کاملا مشخص است تا بتوانند به صورت واقعی حساب‌ها را کنترل کنند. موارد زیادی نیز وجود دارد که امکان گرفتن فاکتور نیست.

هاشم‌زاده تأکید کرد: مالیاتی که تولیدکننده پرداخت می‌کند بیشتر از تجارت است، بنابراین برخوردهای سلیقه‌ای باعث تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: چالش دیگر سازندگان در داخل کشور موضوع بیمه است که با هزاران دلیل موانع را بر سر راه تولید می‌تراشند. اگر تولیدکننده سرمایه خود را صرف تجارت کند بیشتر به نفع تولیدکننده خواهد بود.

هاشم‌‌زاده تصریح کرد: با بحث‌هایی که از بدنه وزارت نفت شنیده می‌شود، نمی‌توان این موضوع را مطرح کرد که وزارت نفت حمایت‌هایی برای سازندگان ندارد.

وی افزود: وزارت نفت متولی حمایت از سازندگان داخلی است در حالی که اجرای قانون در بحث تولید و کارآفرینی زیر نظر وزارت صنایع و معادن است.

وی خاطرنشان کرد: سازندگان گله جدی از وزارت نفت ندارند یک سری ایرادات جهت حمایت از امر تولید وجود دارد که باید وزارت صنعت تدابیری در این زمینه اتخاذ کند.

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: هم‌اکنون اقشار مختلف از یارانه بهره‌مند هستند و این در حالی است که بخش تولید از آن بی‌بهره مانده است.

هاشم‌زاده درخصوص انحلال شرکت کالای نفت تهران گفت: با توجه به اینکه اکثر موضوعات و کالاهای تولیدی در این شرکت به ثبت می‌رسید مسلما با انحلال این شرکت سازندگان با مشکلات زیادی مواجه خواهند بود.

وی یادآور شد: انتظاراتی که از وزارت نفت و صنعت داریم این است که حداقل به قوانین تصویب شده احترام گذاشته و آنها را اجرایی نمایند چرا که هم‌اکنون قانون حداکثری توان تولید داخلی بیش از 10 سال راکد مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار