محل دفن حقیقی حضرت زینب (س) کجاست؟/ اعمال ام داوود چیست؟

وفات حضرت زینب یک سال و پنج ماه بعد از واقعه عاشوراست و بعبارتی در سال 62 و سال بعد از عاشورا سال رحلت حضرت واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین وحید معتمدی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران زیارتنامه مفجعه بصورت دفترچه جداگانه‌ای در اماکن مذهبی بویژه سوریه به فروش می رسد و در مفاتیح  الجنان دعای حضرت قید نشده است.

وی درخصوص محل دفن حضرت زینب خاطرنشان کرد:محل دفن حضرت در هاله‌ای از ابهام است و چندنظر وجود دارد برخی معتقدند که محل دفن مدینه است اما علما آن را رد میکنند زیرا  هرشخص معروف قبرش معلوم است بجز قبر مطهر حضرت زهرا(س) که در مدینه نامشخص است.  

وی ادامه داد:در خصوص مصر هم  این نظر رد می شود زیرا مطالعات  تاریخی نشان می‌دهد حضرت زینب در طول زندگی سفری به مصر ندارد اما درخصوص محل دفن حضرت در دمشق اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه  ظاهرا یک سری اموال عبدا... ابن جعفر همسر حضرت زینب در باغات دمشق بوده است و  برخی می گویند بعد از وقایع سیاسی،تبلیغ  عاشورا در نظر حضرت زینب بود ودر این راستا دستگاه بنی امیه و یزید، ایشان را به تبعید به دمشق بردند.

وی گفت:نظر قوی دیگرسرکشی حضرت زینب (س) به هر علتی به دمشق بوده که سندیت دمشق و تسلط بنی امیه  بر حضرت رسمی تر از سایر موارد است.

اعمال ام دوود را مقدمه ازادی از زندان نفسانی بدانیم

حجت الاسلام والمسلمین وحید معتمدی خاطرنشاکرد:داوود برادر رضاعی وشیری امام جعفر صادق(ع) بوده است  که دستگاه بنی عباس، داوود را می گیرد و زندانی میکند و تا حکم اعدامش نیز پیش میرود و در اینجاست که مادر داوود به نزد فرزندش امام جعفر صادق(ع)  می روند و امام برای آزادی حضرت داوود این راهکار را به مادرشان ارائه میدهند.

ام داوود برای آزادی فرزندت سه روزروزه بگیر و اعمال را انجام بده.
وی گفت: برخی بر این باورند اعمال ام داوود و اعتکاف به هم مرتبط هستند اما می توان گفت کسانی که معتکف نباشند نیز می توانند اعمال ام داوود را انجام دهند و ازفضایل آن بهره مند گشته و همانگونه که داوود از زندان ازاد شد ما نیز از زندان نفسانی رهایی پیدا کنیم.

حجت الاسلام معتمدی افزود: اعتکاف و ام داوود تقارن مبارکی است که ساحت آخر آن زمان گرفتن حاجات و وصل معبود است.تاهمانگونه که داوود از زندان آزاد شد مانیز با نیت پاک از زندان نفسانی خود آزاد شویم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.