باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

سه گاف مشاور "اردوغان"/ ترکیه جنایات رژیم صهیونیستی را فراموش کرده است؟

اظهارات "اردوغان" کم کم اثر خود را از دست می‌داد که "امرالله ایشلر" مشاور رئیس جمهور ترکیه، اظهارات ضدایرانی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  اگر بخواهیم 3 اتفاق ماه اخیر را نام ببریم که باعث رنجش ملت ایران شده، می‌توان به اظهارات "اردوغان"، حمله "عربستان به یمن" و اظهارات "امرالله ایشلر" نام ببریم که هر سه در ابعاد خود باعث تأسف و تأثر در جامعه شده است.

اظهارات "اردوغان" کم کم اثر خود را از دست می‌داد که "امرالله ایشلر" مشاور رئیس جمهور ترکیه اظهارات ضدایرانی را مطرح کرد.

 
"ایشلر" در اظهاراتی مدعی شد خسارتی که ایران به جهان اسلام وارد کرده، بیش از رژیم صهیونیستی است!!!
 

 
 
**آیا ایران تاکنون به یک کشور اسلامی هجوم نظامی داشته است؟
 
با اظهارات "ایشلر" این سوال مطرح می‌شود که آیا ایران تاکنون به یک کشور اسلامی هجوم نظامی داشته است؟ در طول 37 سال اخیر نه تنها ایران عامل هیچ جنگ منطقه‌ای نبوده بلکه قربانی جنگ تحمیلی 8 ساله‌ای شده که دوستان "ترکیه" ("ایالات متحده آمریکا" و همپیمانان عربی و غربی‌اش) به راه انداختند.
 
 
**خسارات رژیم صهیونیستی به جهان اسلام
 
مضاف بر این آیا رژیم صهیونیستی که از سال 1948 تا 2015 منشأ چندین جنگ بین‌المللی شده و بیش از 20 هزار و 700 کیلومتر مربع از خاک فلسطین را به اشغال درآورده، "رود اردن"، "مزارع شبعا"، "صحرای سینا" و "کانال سوئز" (که البته "مصر" این مناطق را توانست از اشغال اسرائیل آزاد کند)، "بلندی‌های جولان" و دو جزیره از عربستان را اشغال کرده و حملات هوایی انبوهی علیه زیرساخت‌های "عراق" (در سال 1982) و سوریه در سال 2007 تا 2015 انجام داده، خسارت بیشتری به کشورهای اسلامی وارد کرده یا جمهوری اسلامی ایران که تاکنون مبدأ هیچ جنگی نبوده است؟
 
 

 
**حمله رژیم صهیونیستی به کشتی "مرمره"
 
در سال 2010 رژیم صهیونیستی کشتی "مرمره" کشور "ترکیه" را توقیف و خسارت‌های جانی و مالی و روانی زیادی به ملت "ترکیه" وارد کرد، این موضوع نشان می‌دهد اظهارات "ایشلر" صحیح نیست.
  
آیا تاکنون ایران به کشوری عربی یا غیرعربی در منطقه "غرب آسیا" همانند آنچه در متن فوق ذکر شده حمله کرده یا جایی را به اشغال درآورده؟! این اولین دلیل بر اشتباه بودن ادعاهای مشاور اردوغان است.

در یک نمونه، ارتش اسرائیل در چند دهه گذشته و در طی جنگ اعراب و اسرائیل، در یک حمله غافلگیرانه 300 فروند از جنگنده‌های "مصر" و "جمهوری عربی سوریه" را منهدم کرد. آیا تاکنون جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی انجام داده؟ پاسخ کاملاً مشخص است: خیر.

 
 
***حداد عادل: آیا ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت می‌یابد؟

"غلامعلی حدادعادل" نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره اقدامات "ترکیه" در منطقه اظهار داشت: ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد.

وی ادامه داد: ترکیه اگر به دنبال این است که عظمت یابد نباید از آمریکا پیروی کند.

 

 
 
***جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی در "سوریه" ندارد

محور دوم سخنان مشاور رئیس جمهور "ترکیه" درباره اعزام نیروهای نظامی "جمهوری اسلامی ایران" به "سوریه" است.

این سخن بارها و بارها توسط مقامات ارشد و مسئولین لشکری و کشوری تکذیب شده و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا کاملآ مستشاری بوده و به هیچ عنوان دخالت نظامی در هیچ کشوری ندارد و این نکته‌ای بوده که بارها از سوی مسئولان کشورمان مطرح شده است.

علاوه بر این کشورهایی در "سوریه" دخالت می‌کنند که خود وظیفه صدور تروریسم و انتقال تجهیزات نظامی انبوه را برعهده دارند و امروز پل لجستیکی تسلیحات "عربستان" و "قطر"، "ترکیه" است.

  
***نقش سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و عربستان در تحولات سوریه

در این میان نقش سرویس‌های اطلاعاتی "ترکیه" به نمایندگی از "هاکان فیدان" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ترکیه و شاهزاده "بندر بن‌سلطان" به نمایندگی از عربستان از مارس 2011 تاکنون مشهود بوده است.

آموزش و عبور تروریست‌ها از گذرگاه "مرشد پینار" از جانب چه کشورهایی انجام ‌شده است؟ در پاسخ می‌توان گفت: همان کشورهایی که ایران را به دخالت نظامی در "سوریه" متهم می‌کنند.
 
 
 

 
 
 
***حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده: باید به دنبال وحدت دنیای اسلام باشیم

حجت الاسلام و المسلمین "ایوب حسن زاده" مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اقدامات "ترکیه" در"سوریه" اظهار داشت: ما به همه کشورهایی که جاهل‌پروری می‌کنند و اجازه ورود تروریست‌ها را از کشورشان می‌دهند، می‌گوییم باید به مرزها و قوانین بین‌المللی احترام بگذاریم و به دنبال وحدت دنیای اسلام باشند.


محور سوم سخنان "ایشلر" درباره کمک تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به "یمن" (انصارالله) بوده که این همه به دلایل عقلی و نقلی از اساس باطل است.

"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران شریک غم مظلومین دنیاست، اظهار داشت: ادعای ارسال سلاح به "یمن" دروغ بوده و "یمن" سه برابر جمعیت خود سلاح دارد و نیازی به ارسال سلاح از جمهوری اسلامی ایران نیست.

 
مضاف بر این، اکنون جنگنده‌های کلاس فانتوم ایگل (F-15 ScanEagle) عربستان سعودی همه مناطق، اشخاص، زیرساخت‌ها و کارخانه‌های آرد و... را بمباران می‌کند و این حملات با حمایت ضمنی "ترکیه" انجام می‌گیرد که خود تأمل برانگیز است.

چگونه ممکن است که عربستان حملات هوایی با جنگنده‌های خود علیه زیرساخت‌های "یمن" انجام می‌دهد و در عین حال ایران عامل بی‌ثباتی این کشور باشد؟!
 
 
 
 
 

 
**سردار نقدی: ملت ترکیه از آل‌سعود و رژیم صهیونیستی بیزارند
 
سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت: اگر مسئولان دولت ترکیه عاقلانه به موضوع نگاه کنند به جای هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی و عربستان باید با جمهوری اسلامی ایران وحدت کنند تا از پیروزی‌های امت اسلامی درس بگیرند.
 
 
 

 
وی ادامه داد: ملت ترکیه از آل‌سعود و رژیم صهیونیستی بیزارند و اگر این کشور شریک بیداری اسلامی باشد به روزهای اوج خود بازمی‌گردد.

بعضاً سخنانی از دولتمردان "ترکیه" مطرح می‌شود که انتظاری از آن‌ها نمی‌رود. اینکه جمهوری اسلامی ایران خسارت بیشتری نسبت به رژیم صهیونیستی به جهان اسلام وارد کرده، سخنی است که تدبیری در آن دیده نمی‌شود.
 
 
**مقدم‌فر: رئیس جمهور ترکیه از همین مشاورین انحرافی ضربه خورده است
 
"حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات "ایشلر" گفت: رئیس‌جمهور ترکیه از همین مشاورین انحرافی ضربه خورده است.

وی ادامه داد: "آنکارا" تحلیل‌های اشتباهی داشته و در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و همه توان خود را در حمایت از گروه تروریستی خشن داعش قرار داده است.

 
 
**سه گاف آقای مشاور 
 
"مطرح کردن موضوع حمایت ایران از حوثی‌ها (در بعد تسلیحاتی)"، "وجود نیروی نظامی در سوریه" و "خسارت انبوه بیش از رژیم صهیونیستی" سه گاف آقای مشاوراست که بهتر است مشاور رئیس‌جمهور ترکیه یک بازبینی بر سخنان خود داشته باشد.
 

گزارش از : محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
دولت ترکیه یکی از مصوبان ریختن خون ملت سوریه و عراق هست و الن را در کنار کشتن ارامنه در تارخ خواهند نوشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
بايد سرش به سنگ بخوره اخرش همین جاست چقدر دل بسوزونیم بخدا .
آخرین اخبار