150 حمله هوايی به عدن در 24 ساعت گذشته/ حمله پنجاه کشتی جنگي به عدن ناکام ماند

شبه نظامیان هوادار منصور هادی روز گذشته بر فرودگاه عدن مسلط شدند.

به گزارش  سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، شبه نظامیان هوادار عبدر به منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، روز گذشته با پیشروی به سمت فرودگاه عدن توانستند کنترل آن را بدست آورند.

یکی از مقامات دولت مستعفی یمن با اعلام پاکسازی فرودگاه عدن از نیروهای انصارالله گفت: هواپیماهای ائتلاف از شنبه شب تا ظهر روز یکشنبه حمله های شدیدی به انصارالله و هواداران آنها در فرودگاه عدن انجام دادند.

شبکه تلويزيونی الميادين نیز اعلام کرد: منابع يمنی از ناکام ماندن حمله پنجاه کشتی جنگی به بندر عدن در جنوب اين کشور خبر دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: در بیست و چهار ساعت گذشته جنگنده‌های رژیم سعودی بیش از صد و پنجاه بار شهر عدن را بمباران کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد: این حمله ها منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای انصارالله شد.

از سوی دیگر، شبکه المنار گزارش داد جنگنده های سعودی همچنان زیرساخت ها و مناطق مسکونی یمن را هدف قرار می دهند.

شبکه المنار همچنین به نقل از "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد: خبرهای منتشر شده مبنی بر ورود نیروهای سعودی به عدن صحت ندارد.

وی گفت: نیروهای سعودی جرأت چنین اقدامی را در عدن ندارند و اوضاع در عدن تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی است.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد شبه نظامیان هوادار منصور هادی امروز توانستند در برخی مناطق نظامی شهر تعز پیشروی کنند.این شبه نظامیان توانستند بر 3 پایگاه نظامی راهبردی مشرف بر تعز مسلط شوند.

منابع محلی اعلام کردند این شبه نظامیان بر پایگاه لشکر 35 نیروهای مسلح و دو پایگاه متعلق به نیروهای ویژه امنیتی و پدافند هوایی مسلط شدند.

همچنین، شبکه خبری المیادین گزارش داد در حمله جنگنده های سعودی به منطقه "سده" در استان إب 5 نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.این شبکه همچنین از خبرهای ضد و نقیض درباره آلوده شدن آب شرب عدن گزارش داد.

شبکه المنار نیز گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی دومین حمله دریایی عربستان با مشارکت 50 کشتی جنگی را ناکام گذاشتند.

شبکه خبری العهد اعلام کرد جنگنده های سعودی بیش از 150 حمله به عدن در 24 ساعت گذشته انجام دادند.

انتهای پیام/  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار