4 ايستگاه جديد مترو در شمال شرق، جنوب غرب و مركز تهران در نوبت افتتاح

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تحقق وعده شهردار تهران در اسفند ماه سال گذشته مبني بر افتتاح هر ماه يك ايستگاه مترو در سال 94 خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 ايستگاه جديد مترو با پيشرفت 95 تا صد در صد، آخرين مراحل آماده‌سازي را مي‌گذرانند و به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

به گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: اين ايستگاه جديد در امتداد خط سه مترو و در شمال شرق، جنوب غرب و مركز تهران واقع شده‌اند و با افتتاح آن‌ها، ايستگاه‌هاي فعال خط سه به 13 ايستگاه و مجموع ايستگاه‌هاي متروي تهران به 95 ايستگاه افزایش پیدا می کند.

وي با اشاره به اين كه تكميل ايستگاه‌هاي باقي‌مانده در بخش‌هاي جنوبي و مياني خط سه مترو و بهره‌برداري از بخش شمالي اين خط، در حال حاضر اصلي‌ترين و مهم‌ترين برنامه شركت متروي تهران است، اظهار كرد: ايستگاه‌ متروي تقاطع خيابان حضرت ولي‌عصر (عج) – فاطمي در مركز شهر آماده بهره‌برداري است، ضمن اين كه ايستگاه‌هاي متروي عبدل‌آباد و نعمت‌آباد در جنوب غرب تهران نيز تقريباً آماده شده‌اند و ايستگاه متروي شهيد زين‌الدين در شمال شرق تهران نيز كاملاً آماده شده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه ايستگاه متروي فاطمي در بخش مياني خط سه و در محدوده مركزي شهر و يكي از     پر تراكم‌ترين و پر ترافيك‌ترين نقاط تهران قرار دارد، تصريح كرد: به منظور تردد شهروندان از طريق اين ايستگاه،‌ دو ورودي در ضلع شرقي و غربي خيابان ولي‌عصر (عج) تقاطع فاطمي طراحي و ساخته شده و اين ايستگاه داراي 16 دستگاه پله ‌برقي است.

وي با اشاره به اين كه ايستگاه عبدل آباد در بخش جنوبي خط سه و در بزرگراه جوانه محدوده خيابان ورزش در مجاورت محلات پر جمعيت يافت آباد، شادآباد و شهرك حضرت ولي‌عصر (عج) واقع شده، اظهار كرد: براي تردد شهروندان از طريق اين ايستگاه، دو ورودي در ضلع شرقي و غربي بزرگراه آيت ا... سعيدي طراحي و ساخته شده و اين ايستگاه 8 دستگاه پله‌ برقي دارد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه ايستگاه نعمت آباد نيز در بخش جنوبي خط سه و در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد واقع شده، تصريح كرد: به منظور تردد شهروندان از طريق اين ايستگاه، دو ورودي در ضلع شرقي و غربي بزرگراه آيت ا... سعيدي طراحي و ساخته شده و اين ايستگاه داراي 8 دستگاه پله برقي است.
 
وي با اعلام اين كه ايستگاه شهيد زين‌الدين در بخش شمالي خط سه و در مجاورت بزرگراه شهيد صياد شيرازي و در تقاطع پل گيلان و خيابان بني‌هاشم و جنب محله‌هاي هروي و پاسداران واقع شده، گفت: جهت تردد شهروندان از طريق اين ايستگاه، دو ورودي در ضلع شرقي و غربي پل گيلان طراحي و ساخته شده و اين ايستگاه مجهز به 10 دستگاه پله برقي است، ضمن این که راه اندازی این ایستگاه موکول به بهره برداری از فاز نخست بخش شمالی خط سه است.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه ايستگاه ميرزاي شيرازي در مركز شهر نيز با 75 درصد پيشرفت، مراحل نهايي آماده‌سازي خود را مي‌گذراند، خاطرنشان كرد: تمام ظرفيت خود را به كار گرفته‌ايم تا با توسعه خطوط و ايستگاه‌هاي مترو، ضمن تحقق وعده شهردار محترم تهران مبني بر افتتاح يك ايستگاه مترو در هر ماه به موازات ساخت خطوط جدید مترو، شهروندان عزيز امكان بهتر و بیشتری براي رفت و آمد در سطح شهر داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار