نصب مجسمه افشاگران سیاسی در قلب برلین + عکس

یک هنرمند ایتالیایی مجسمه‌هایی از 3 افشاگر مشهور بین المللی را در میدان مرکزی برلین نصب کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ "دیوید دورمینو،" مجسمه ساز ایتالیایی، برای شرکت در جشنواره هنری برلین طرحی جالب انتخاب کرد. وی سه مجسمه از "ادوارد اسنودن،" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، "جولین آسانژ،" بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس و "چلسی منینگ،" کهنه سرباز آمریکایی در ابعاد واقعی ساخته و هرکدام را به حالت ایستاده بر روی صندلی قرار داده است.

نصب مجسمه افشاگران سیاسی در قلب برلین+عکس

این هنرمند ایتالیایی، صندلی چهارمی کنار 3 مجسمه برنزی ساخته شده قرار داد تا مردم عادی هم  بتوانند بر روی آن ایستاده و آزادانه صحبت کنند. "دیوید دورمینو" نام این اثر را " مطلبی برای گفتن داری؟" گذاشته است. او در این باره توضیح داد: سه افشاگری که مجسمه آنها را ساخته‌ام، برای آگاه سازی ما آزادی خود را از دست دادند. آنها با شجاعت خود به مردم جهان یاد دادند، گفتن حقیقت تا چه اندازه مهم است. از بازدیدکنندگان می‌خواهم بدون هیچ ترس و دلهره‌ای بر روی صندلی چهارم بایستند و هر صحبتی دارند، ادا کنند.

شهروندان برلینی از ایده مجسمه ساز ایتالیایی استقبال کردند و برخی با در دست گرفتن بلندگو بر روی صندلی رفته و جملاتی انتقادی بیان کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار