در آستانه بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت ایران اعلام شد

بومی‌سازی و ساخت پمپ BB3 در ایران

برای نخستین بار در کشور طراحی، ساخت و تست پمپ BB3 با تلاش کارشناسان ایرانی با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، شهرام درخشان، که یکی از شرکتهای زیر مجموعه گروه فراب است، اظهار کرد: نخستین پمپ  BB٣  براساس استاندارد API,٦١٠  که قابلیت استفاده در پالایشگاهها، پتروشیمی‌ها و نیرو گاهها را دارد، از سوی شرکت برکه طراحی، ساخته و تست شد و در اختیار پتروشیمی خارک به عنوان اولین مصرف کننده ایرانی قرار گرفت.
 
درخشان افزود: پمپهای طبقاتی فشار قوی که با عنوان BB٣  شناخته می شوند از پیچیده‌ترین و خاص‌ترین پمپهای مورد استفاده در صنعت نفت و مراکز نیروگاهی است و  و اجرای تمام مراحل طراحی تا ساخت از سوی کارشناسان ایرانی محقق شده است و می‌توان گفت که قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی خود را دارد.
 
مدیر عامل شرکت برکه ادامه داد: این پمپ برای انتقال آب تغذیه دیگ بخار پتروشیمی خارک با دمای بالا و با حداکثر فشار و کارکرد ٨٢٠ متر طراحی شده که اسفندماه پارسال در حضور نمایندگان شرکت پتروشیمی خارک مورد آزمایش قرار گرفت و بزودی در این مجتمع پتروشیمی نصب خواهد شد.
 
درخشان با بیان این‌که این پمپ تمام ایرانی است و دانش فنی آن بومی است، گفت: این پمپ برای نخستین بار در ایران ساخته شده و آمادگی داریم تا نیازهای داخل کشور را تامین کنیم.
 
وی افزود: این شرکت ١٦ مدل پمپ مورد نیاز وزارتخانه‌های نفت و نیرو را می‌سازد و با توجه به کسب دانشهای فنی مورد نیاز می‌توانیم در بسیاری از موارد کشور را از واردات بی نیاز کنیم.
 
مدیرعامل شرکت برکه ادامه داد: قیمت تمام شده پمپ BB٣ حدود ٣٠ درصد ارزان‌تر از نمونه مشابه اروپایی است و  مصرف‌کنندگان پمپ ساخت یک کشور آسیایی که در سالهای اخیر از تامین کنندگان نیاز کشورمان بوده است که نارضایتی خود را از کیفیت ساخت و عملکرد آن بارها اعلام کرده‌اند.
 
 وی اظهار کرد: پمپ BB٣ دارای بالاترین استانداردهای بین المللی است و در سطح کیفی بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار