رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا عنوان کرد؛

ارائه 140 اثر مستقیم از آیت‌الله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب/ارائه جلد دوم توضیح المسائل تا پایان سال 94

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی بااشاره به آثار آیت‌الله جوادی آملی گفت: این آثار در گرایش‌های مختلف تولید شده است اما در عین حال یک وحدت و همسویی و همگرایی بر اساس مدرسه فکری وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، امروز در نشست خبری که با حضور  علی روح‌اللهی معاون پژوهشگاه معارج و مصطفی امرایی رئیس مرکز نشر بین‌المللی اسرا برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:مرکز نشر اسرا با بیش از سابقه 30 ساله، محصولات فراوانی را در حوزه فرهنگ و دین تقدیم داشته و اکنون به بلوغ خود رسیده است، آثاری را در موضوعات، رشته‌ها و گرایش‌های گوناگونی بر بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه سال علمی و فرهنگی 93 و 94 برای مجموعه وحیانی اسرا، سالی پر خیر و برکت بود گفت: محصولات فراوانی براساس تلاش و کوشش پژوهشگران، تحت اشراف آیت‌الله جوادی آملی آماده شد که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود و احساس می‌کنم مدرسه فکری‌ای که آیت‌الله جوادی آملی آن را بنا نهاده، این آثار و اندیشه‌ها را بیان می‌کند.

 حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی افزود: یکی از مسائل مهمی که در حوزه دانش‌ها وجود دارد، این است که گاهی اوقات یک علمی برای علم دیگر تهدید به شمار می‌رود، مثل اینکه بگوییم علم فقه برای اخلاق یا علم فلسفه و منطق برای علم فقه تهدید هستند، اما علامه جوادی آملی برای همه، فرصت اندیشه و زمینه رشد و شکوفایی را فراهم می‌کند و این اقتضا را دارد که هر علمی بتواند زمینه رشد و تعالی برای سایر علوم باشد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا به رساله عملی آیت الله جوادی آملی اشاره کرد وگفت:بخش اول این رساله در نمایشگاه کتاب بیست وهشتم ارائه می شود و قسمت دوم آن هم تا پایان سال ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو دهه است که نظرات فقهی آیت الله جوادی آملی در قالب استفتائات و مناسک حج ارائه می شود.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود:رساله آیت الله جوادی آملی بازنگری و بازنویسی نظرات مراجع عالیقدر است،که بینش ونگرش ایشان در ناین رساله کاملا مشهود است.

وی افزود: در این رساله به بحث اجتهاد وتقلید،آب ها،تجارت و دادوستد،اجاره،خمس و صلات اشاره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار