شافعی عنوان کرد

تأکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و لهستان

رییس اتاق ایران با اشاره به اینکه رویکرد دولت جدید متفاوت است، گفت: ما وارد فضای جدیدی در روابط اقتصادی خود با دیگر کشورها شده‌ایم و در حال حاضر با تقاضاهای زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای بهبود روابط اقتصادی روبرو هستیم.

تأکید بر توسعه همکاری های اقتصادی بین ایران و لهستانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران با اشاره به پیشینه روابط دیرینه و تاریخی  دو کشوراظهار داشت: لهستان از موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خاصی در اروپای شرقی و اتحادیه اروپا برخوردار است و میتواند می تواند راه ورود به کشورهای بلاروس، اوکراین، روسیه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای ایران باشد و همچنین ایران هم می تواند دروازه ورود لهستان به کشورهای آسیای میانه، خاورمیانه، افغانستان و عراق باشد.

وی با اشاره به تحریم ها و اثرات آن بر روابط اقتصادی تصریح کرد: رویکرد دولت جدید متفاوت است و وارد فضای جدیدی در روابط اقتصادی خود با دیگر کشورها شده ایم و در حال حاضر با تقاضاهای زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای بهبود روابط اقتصادی روبرو هستیم.

شافعی افزود: آینده اقتصادی ایران، آینده روشن و درخشانی خواهد بود و فرصت‌های جدیدی برای کشورهای دوست ایجاد شده است که امیدواریم از این فرصت ها نهایت استفاده و بهره را ببریم و در زمینه های انرژی، نفت و گاز، ماشین آلات صنعتی، کشتی سازی، مواد شیمیایی ارگانیک، تولیدات دارویی و تکولوژی نوین محیط زیست با یکدیگر همکاری های خوبی داشته باشیم.

رئیس اتاق ایران گفت: امیدواریم اعزام این هیات سرآغاز فصل جدیدی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری بین دو کشور باشد و همچنین بخش های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور در زمینه تبادل هیات های تجاری نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با اشاره به حجم پایین مبادلات تجاری بین دو کشور، یکی از دلایل را فقدان اطلاعات تجاری از یکدیگر دانست و خواستار افزایش همکاری ها و تبادل هیات های تجاری توسط اتاق های بازرگانی دو کشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار