آثار 65 کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از دو هزار و 800 ناشر خارجی عرضه می شود و 65 کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور دارند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا، عضو شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با بیان اینکه در چند سال اخیر تحریم ها مانع از حضور فعال ناشران خارجی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران شد،گفت : امسال با تلاش های انجام شده ،حضور ناشران خارجی بی سابقه است.
 محمود آموزگار روز دوشنبه در نشست خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با توجه به اعمال تحریم ها علیه ایران، در سال های گذشته ناشران خارجی علاقه مند به شرکت در نمایشگاه کتاب تهران از حضور در این نمایشگاه صرف نظر می کردند.
وی اظهار داشت: همچنین در سه سال اخیر کتابخانه های دانشگاهی از جمله وزارتخانه های علوم و بهداشت از کتاب خالی شده بود و منابع علمی این کتابخانه ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می کرد.
آموزگار با اشاره به اینکه امسال در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جاذبه برای حضور ناشران خارجی ایجاد شده است، ادامه داد: امسال کمیته ناشران بین الملل نمایشگاه کتاب اقدامات مهمی در جذب ناشران خارجی کرده که به حضور بی سابقه آن ها منجر شده است.
به گفته وی، امسال کمیته روابط عمومی نیز توانسته است از تجربیات دوره های قبلی نمایشگاه استفاده کنند تا کمی ها و کاستی های نمایشگاه سال گذشته برطرف شود.
در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آثار بیش از دو هزار و 800 ناشر خارجی عرضه می شود و 65 کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور دارند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا (سه شنبه) با حضور مقام های کشوری گشایش می یابد.
این نمایشگاه از 16 تا 26 اردیبهشت ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، اثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار