عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

اجرای طرح جامع مالیاتی در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در تلاش هستیم با اجرای طرح جامع و یکپارچه مالیاتی در کشور و افزایش پایه‌های مالیاتی از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

غلامحسین شیر علی آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: در حال حاظر اجرای سیستم مالیاتی در کشور دارای نواقصی است که نیاز این سیستم را به طرح‌های تکمیلی بیشتر می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مدتی است که طرح جامع مالیاتی به صورت آزمایشی در برخی از استان‌‌های کشور اجرای شده است ولی سعی بر آن است که یک سیستم مالیاتی جامع و و یکپارچه در سال جاری در سطح کشور برقرار شود.

وی ادامه داد: در طرح جامع مالیاتی کوشیدیم پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم و این بدان معناست که از فرار مالیاتی تا حدی جلوگیری کنیم و افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به فرار مالیاتی کرده‌اند را شناسایی کنیم. 

شیر علی آبادی تصریح کرد: در این طرح همچنین از کسانی که درآمدهای بسیار زیاد کسب می‌کنند مالیات بیشتر و از افراد با حداقل درآمد مالیات کمتر دریافت می‌شود تا عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند.

این عضو کمیسیون در پایان خاطر نشان کرد: اجرای لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز به صورت آزمایشی در دست کار مجلس و کمیسیون اقتصادی است و در جهت بهبود وضعیت این نوع مالیات تجدید نظرهای لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
یا الله زود باشید دیگه ....چند تا از این طرح های استخوان دار می تواند اقتصاد و ایران و ایرانی را نجات بدهد یا علی....
آخرین اخبار