مديرعامل کنسرسيوم صيد صنعتی:

صید صنعتی در آب‌های عمان آغاز می‌شود

مديرعامل کنسرسيوم صيد صنعتی از آغاز صيد صنعتی تابستانه با هفت فروند شناور در آب‌های عمان خبر داد.

صید صنعتی در آب‌های عمان آغاز می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، امان الله حيات داوودي گفت : صيد صنعتي تابستانه از اوايل هفته جاري در آبهاي دور آغاز شده است و قرار بود 9 فروند شناور براي صيد صنعتي تابستانه اعزام شود که به دليل آماده نبودن دو فروند شناور، هم اکنون هفت فروند شناور صيد صنعتي در حال صيد در آبهاي عمان است.

وي ادامه داد: با اتمام تعميرات شناورهاي در دست تعمير تا هفته آينده مجموع شناورهاي صيد صنعتي به 9 فروند خواهد رسيد.

حيات داوودي يادآور شد: صيد صنعتي تابستانه در حالي آغاز شد که بعد از گذشت چند سال مذاکره هنوز نتوانسته ايم مشکل نرخ سوخت شناورها را برطرف کنيم.

وي گفت: پس از حذف يارانه هاي سوختي، نرخ سوخت شناورها به حدي گران شد که مالکان شناورها را با مشکل مواجه کرده است.

عضو کميته عالي آبزيان اظهار داشت: اميدواريم هر چه سريعتر شاهد رفع مشکل سوخت شناورها با همکاري سازمان شيلات ايران باشيم.

وي با اشاره به اينکه صيد صنعتي تابستانه به صيد انواع ماهيان خوراكي و غير خوراكي در آبهاي عمان اختصاص دارد ، تصريح کرد: تمام ماهيان غيرخوراكي صيد شده به کشورهاي جنوب شرق آسيا و برخي ديگر از کشورها صادر مي شود.

به گفته وي، سال گذشته در صيد تابستانه هر فروند کشتي صيد صنعتي حدود 750 تن انواع ماهي صيد کرده بود و در مجموع پنج هزار و 100 تن انواع ماهيان توسط کشتي هاي صيد صنعتي صيد شد.

مدير عامل کنسرسيوم صيد صنعتي تاکيد کرد: با وجود اينکه پيش بيني مي شد سال گذشته شاهد افزايش صيد صنعتي باشيم اما متاسفانه صيد صنعتي در سال 93 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن با 10 درصد کاهش همراه بود.

وي خاطرنشان کرد: در هر دوره صيد 45 روزه، 150 تن انواع ماهيان با کشتي هاي صيد صنعتي 
به دست مي ايد.

عضو کميته عالي آبزيان با بيان اينکه در صيد صنعتي از روش ترال استفاده مي شود،خاطرنشان کرد: ماهي مرکب ،ريبون و اسکوييد از ماهياني محسوب مي شود که به ميزان زيادي با کشتيهاي صيد صنعتي، بدست مي ايد.

حيات داوودي با اشاره به اينکه بر اساس سياست سازمان شيلات ايران مبني بر بازسازي ذخاير آبزيان، در چند سال اخير زمان صيد صنعتي کاهش يافته است، اظهار داشت: هر ساله صيد صنعتي تابستانه از اواسط ارديبهشت ماه در آبهاي دور درياي عمان آغاز و تنها تا نيمه شهريور ماه اجازه فعاليت به شناورها داده مي شود.

مدير عامل کنسرسيوم صيد صنعتي و عضو کميته عالي آبزيان،با بيان اينکه در صيد صنعتي از روش ترال استفاده مي شود،خاطرنشان کرد:ماهي مرکب ،ريبون و اسکوييد از جمله ماهياني 
است که به ميزان زيادي صيد مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار