نخسین سیرک بدون حیوان کشور دو ماه پس از افتتاح، حیوان آزاری را شروع کرد ؛

کمپین سیرک نه! چتر نجاتی برای سیرکداران ورشکسته

سیرک پرشین پس از آنکه موفق شد ذهنیت های منفی ایجاد شده بر اثر اتلاف یکباره 5 قلاده شیر در سال گذشته را از افکار عمومی پاک کند امروز با حمایت و یا بدون حمایت کمپین سیرک نه در اسلامشهر به اجرای برنامه با حیوانات مشغول است.

کمپین سیرک نه! چتر نجاتی برای سیرکداران ورشکسته
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سیرک پرشین که در اواخر بهمن ماه سال گذشته با حمایت "کمپین سیرک نه!" و با تهیه کنندگی حمزه سلطانیان (تهیه کننده سابق سیرک قهرمانی در قشم) تحت عنوان اولین سیرک بدون حیوان کشور افتتاح شده بود اجرای برنامه با حیوانات را در اسلامشهر آغاز کرد.

 پس از آنکه در اوایل سال گذشته اعتراضات مردمی نسبت به حیوان آزاری در سیرکهای کشور با برگزاری دو تجمع مقابل سازمان حفاظت محیط زیست، ارسال نامه سرگشاده به حسن روحانی رییس جمهوری جهت درخواست حذف حیوانات از سیرکها و رسانه ای شدن تصاویر و فیلمهایی از حیوان آزاری در سیرکهای کشور به اوج خود رسید، در مهر ماه سال گذشته تشکلی تحت عنوان "کمپین سیرک نه!" که زیرمجموعه ای از کانون دیده بان حقوق حیوانات بود با حمایت رسمی معصومه ابتکار اعلام وجود کرد. کمپینی که در آذرماه اعلام کرد با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، سیرک حیوانات را در 20 استان کشور ممنوع کرده است.

این کمپین، نهایتا در اواخر بهمن ماه خبر از افتتاح اولین سیرک بدون حیوان در کشور داد. سیرکی که با مشارکت و حمایت "کمپین سیرک نه" در اصفهان افتتاح شده بود همان سیرک پرشین به مدیریت مهدی تارخ بود که در تابستان سال گذشته به دلیل انتشار خبر تلف شدن 5 قلاده شیر آفریقایی، سازمان حفاظت محیط زیست ، مجوز استفاده از حیوانات در این سیرک را لغو کرده بود.

از سوی دیگر، تهیه کنندگی سیرک جدید پرشین که بنا بود این بار بدون حضور حیوانات به اجرای برنامه بپردازد را حمزه سلطانیان، تهیه کننده سیرک قهرمانی در قشم برعهده داشت. سیرک قهرمانی در قشم، سال گذشته به دلیل انتشار تصاویرِ انبار کردن سی شیر آفریفایی در یک قفس کوچک زیر گرمای آفتاب قشم، اعتراضات گسترده ای را برانگیخته بود! این اعتراضات، لغو مجوز سیرک قهرمانی را به دنبال داشت که نهایتا منجر به عدم ادامه همکاری سیرک قهرمانی با این تهیه کننده جوان و ورشکسته شده بود.

سیرک بدون حیوان پرشین پس از افتتاح، از طریق تبلیغات گسترده و همچنین با ارسال نامه ای از سوی "کمپین سیرک نه!" تحت نظارت "کانون دیده بان حقوق حیوانات" به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر درخواست حمایتِ برنامه ها و اردوهای آموزشی مدارس از این سیرک، موفق به کسب سود قابل توجهی شد.

سیرک پرشین پس از آنکه موفق شد ذهنیت های منفی ایجاد شده بر اثر اتلاف یکباره 5 قلاده شیر در سال گذشته را از افکار عمومی پاک کند امروز با حمایت و یا بدون حمایت کمپین سیرک نه در اسلامشهر به اجرای برنامه با حیوانات مشغول است.

امیر حسین داداشی رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان محیط زیست، در این باره به خبرنگار جمهوریت گفت: هنوز هیچ مجوزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از حیوانات در سیرک پرشین صادر نشده است و اجرای برنامه با حیوانات با توجه به سابقه بد این سیرک در نگهداری و استفاده از حیوانات، تخلف محسوب میشود. به گفته داداشی، سیرک پرشین از اسفندماه سال گذشته چند بار برای صدور مجوز اجرا با حیوانات به سازمان حفاظت محیط زیست درخواست ارائه کرده اما هیچکدام مورد موافقت قرار نگرفته است.پ

منبع:جمهوریت
برچسب ها: سیرک ، حیوان ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار