شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در کودکان را بشناسید

عفونت‌های چشمی ممکن است حتی قابل سرایت باشند.

دکتر محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران گفت: معمولاًٌ التهاب ملتحمه از شایع‌ترین ناهنجاری‌های چشمی در کودکان به شمار می‌رود که عموماً با حالت اشک ریزش و ترشحات پیاپی همراه است.

وی افزود: نکته مهم در خصوص عفونت‌های چشمی در کودکان پرهیز از هرگونه تماس با چشم‌های کودک مبتلا می‌باشد و از آن جا که این عفونت‌ها قابلیت سرایت دارند باید تا حد امکان، تا زمان درمان کودکان در منزل به استراحت پرداخته و در اماکن عمومی نظیر مدرسه، حضور نیایند، علاوه بر آن انسداد مجرای اشکی هم در ایجاد عفونت چشمی در کودکان موثر است که در مواردی باعث اشک ریزی و ایجاد حساسیت نسبت به نور تظاهر پیدا می‌کند که حتماً باید تحت نظر متخصصین باشد.

وی بیان داشت: انجام ماساژ کیسه‌ی اشکی در مبتلایان به انسداد مجرای اشکی از ساده‌ترین و موثرترین را‌ه کارهای درمانی است که به والدین توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: عفونت‌های باکتریایی در غدد پلکی نیز از عوامل ایجاد گل‌مژه در کودکان می‌باشد که انجام کمپرس آب گرم در نوبت‌های متوالی در کاهش علائم این عارضه موثر است، علاوه بر آن رعایت بهداشت فردی در پیش‌گیری و جلوگیری از سرایت عفونت‌ها نقش بسزایی دارد هم چنین حساسیت‌ها و آلرژی‌های فصلی نیز از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که کودکان را بصورت گسترده‌ای در معرض ابتلا قرار می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار