نوشیدنی های انرژی زا عامل بیش فعالی در کودکان

مطالعات نشان می دهد احتمال وقوع علائم بیش فعالی و بی توجهی در کودکانی که حداقل یک بار نوشیدنی انرژی زا مصرف کرده اند ۶۶ درصد بیشتر از کودکانی است که تاکنون مصرف نکرده اند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مهر،محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ییل در مطالعه خود به این نتیجه رسیدند که مصرف نوشیدنی های انرژی زا احتمال وقوع بیش فعالی و علائم مربوط به بی توجهی در کودکان را ۶۶% افزایش می دهد.

این مطالعه در سال ۲۰۱۱ بر روی بیش از ۱۶۰۰ کودک از ۱۲ مدرسه در ایالت کنتیکت آمریکا و در رده های تحصیلی پنجم، هفتم و هشتم انجام گرفت که متوسط ​​سن آنها ۱۲.۴ سال بود.

در این مطالعه، از دانش آموزان خواسته شد تا بگویند چه نوع نوشابه های انرژی زایی را مصرف کرده اند و چه مقدار از آن ها را در ۲۴ ساعت گذشته استفاده کرده اند. تحقیقات نشان داد که به ازای هر نوشابه ای که کودک مصرف می کرد، احتمال بیش فعالی یا عدم توجه به میزان ۱۴ درصد افزایش می یافت. 

در پایان، محققان اعلام کردند که والدین باید مصرف نوشیدنی های شیرین و انرژی زا را برای فرزندان خود محدود کنند. 

دانشمندان معتقدند که دلیل دیگر برای محدود کردن مصرف نوشیدنی های انرژی زا مواد تشکیل دهنده این نوشابه هاست چرا که این مواد باعث افزایش احتمال وابستگی به کافئین در آن ها می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیش فعال ، نوشیدن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار