وزیر بهداشت:

تخریب با نقد فرق دارد‌/‌در ابتدای راه طرح تحول سلامت هستيم

دکتر هاشمی گفت: نقد عملکرد دولت طی یک و نیم سال گذشته به خصوص طرح تحول سلامت اگرچه خوب است اما تحمل آن نيز آسان نیست و تخریب با نقد فرق دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن قاضي زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت در وزارت بهداشت با بيان اينكه هر چند تحمل نقد سخت است اما  تخریب با نقد متفاوت است، افزود: تخريب نه فایده‌ای برای مردم دارد و نه کاری را از پیش خواهد برد و مي توان گفت جرات را از بسیاری خدمتگزاران می‌گیرد. 

وزیر بهداشت گفت: علی رغم اینکه طی این مدت کارهای بزرگی در نظام تحول سلامت صورت گرفته اما هنوز اول راه هستیم و شاید بتوان گفت مانند نهالی نیاز به مراقبت وجود دارد. 

وی ادامه داد: وقتی طرح را شروع کردیم مشکل برق و آب برخی بیمارستان ها وجود داشت و وضعیت دارو بسیار بد بود ضمن اینکه اضطراب از جنگ در کشورهای اطراف هم بر آرامش کشور تاثیر گذار بود ولی کار طرح تحول در چنین شرایطی شروع شد و وزارت بهداشت از تجربه تمام نیروهای متخصص استفاده کرد و حاصل آن در تمام کشور نمود پیدا کرد و مهمترین نتیجه آن تا به امروز احساس تکریم و دیده شدن است که در مردم به وجود‌آمده است.

وزیر بهداشت اضافه كرد: ارتقا هتلینگ، بهبود وضعیت دارو در بیمارستان‌ها، حضور مداوم پزشک طی 24 ساعت در بيمارستان، بازسازی و نوسازی بیش از هزار خانه بهداشت از مهمترین دستاوردهای این طرح بوده است.

هاشمی گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که کار تمام شده است هر چند بودجه بعضی از بخش‌ها از وزارت بهداشت بیشتر بود اما باتوجه به اینکه تبلیغات در حوزه طرح تحول سلامت زیاد است توجه به وزارت بهداشت بسیار بالاتر و توقعات هم بیشتر از سایر سازمان‌ و ارگان‌ها است. 

وي عنوان كرد: مشکلات زیادی پیش روست از جمله اینکه درحوزه تخت‌های بیمارستانی اگر بخواهیم رقم 2.6 را ملاک قرار دهیم حداقل 40 سال زمان نیاز داریم تا به این طرح برسیم. 

وزير بهداشت خاطرنشان كرد: همچنین در حوزه تامین نیروی انسانی نيز مشکلات زیادی وجود دارد به طور مثال 76 بیمارستان در حال احداث است و هنوز مجوز نیروی انسانی آن صادر نشده است. 

وی ادامه داد: برخي افراد مي گويند هزینه‌هايي كه در حوزه بهداشت و درمان صرف شود بی‌فایده است، و اين حرف اصلا درست نیست در دولت يازدهم بیش از هر دولت دیگري برای بهداشت و درمان مردم هزینه شده و معتقدیم بی‌توجهی به این بخش ظلم بزرگی در حق مردم است. 

هاشمی گفت: جامعه پزشکی بیشترین آسیب را از جانب خود می‌بیند و من شخصا معتقدم بهترین نقادها به طرح تحول سلامت روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستند. 

وی تصريح كرد: امیدوارم یاد بگیریم چطور نقد کنیم و در معرض نقد قرار بگیریم که از این طریق می‌توان به پیشرفت رسید و امید است امسال بهتر از سال قبل و با رفع اشکالات طرح تحول سلامت و اجرای برنامه‌های خوب آن با قدرت و شدت هر چه بیشتر برای رسیدن به اهداف طرح تحول گام برداریم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار