کاشفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بانک‌ها سوی چراغ تولیدکنندگان را گرفتند

عضو كميسيو حقوقى انجمن استصنا با اشاره به اینکه با وجود رشد قارچ گونه موسسات بانکی در کشور، بانک‌ها هیچ‌گونه حمایتی از تولیدکنندگان داخلی ندارند، گفت: چراغ توليد ده‌ها كارخانه به دلیل نبود حمایت، خاموش و خاموش‌تر می‌شود.

بانک‌ها سوی چراغ تولیدکنندگان را گرفتند/ تعطیلی ته‌مانده کارخانجات به دلیل مالیاتعلى محمد كاشفى، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندين سال است به طرق مختلف مسيله توليد و عدم خام فروشى، و به تبع آن اشتغال بيكاران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: ما توليدكنندگان هميشه آمادگى هر نوع حركت انقلابى در اجراى اينگونه اهداف را داريم و فقط روسياهى براى عدم اجرا به مسولينى می‌ماند كه لبيك می‌گويند از پول مردم هزينه لبيك به رهبرى را می‌پدازند ولى دريغ از يك گام كوچك كه عملا بردارند. 
 
وی تصریح کرد: ما توليدكنندگان بدون پشتيبان عاشق توليد، توليدكنندگان خوش باور از قول و قرار مديران گرداننده مال و كار و صنعت اين مرز و بوم، هر گونه تصويب‌نامه مجلس از جمله مصوبه استفاده از حداكثر توان فنى و مهندسى سال ٧٥ و مصوبه تكميلى دوباره سال ٩١ مربوط به آن، كه به گفته نايب رييس انجمن استصنا در كشوى ميز معاون وزير به جاى روى ميز مديران اجرایی خاك می‌خورد. 
 
کاشفی تاکید کرد: بجاى پيگيرى درب ذخاير ارزى كه هر دلار آن به ريشه ما صنعتگران می‌تواند جان ببخشد و بر سفره كارگرى و مهندسى نويد نان و آبى باشد با هزار زحمت فروش نفت بر پيكر تواناى كاركنان كارخانه كشورهاى ديگر توانایی می‌افزايد.

وی ادامه داد: از ده سال پيش چراغ‌هاى نيون و خوش آب و رنگ بانك‌هاى جور واجور در خيابان‌هاى کشور با انباشتى از پول‌هاى آغشته به ربا  خودنمایی می‌کند و چراغ توليد ده‌ها كارخانه دود گرفته پراز نعمت را خاموش و خاموش‌تر می‌كند. 

عضو كميسيو حقوقى انجمن استصنا  افزود: مديران نفتى و صنعتى مدام داد از ازدياد و كمك دروغين به توليد می‌كنند ولى به موقع آب دلارها با آسياب از ايران به اميد سفرى و گشت و گذارى ريخته می‌شود، بانك‌ها تا تجارت زودبازده مانده به توليد كمك نمى‌كنند، ولى حرفش را مي‌زنند و حتى يك لحظه وسوسه خوشحالى به ما دست نمى‌دهد چون مي‌دانيم دروغ است، ملتى كه توليد نكند ملتى شاداب و غيرتمند نيست. 
 
کاشفی خاطرنشان کرد: ما بايد هر كه شعارى بدون عمل و لبيكى به رهبرى و رياست جمهورى بدان اقدام می‌كند را رسوا كنيم تا فرهنك بدون غل و غش توليد و کار را جايگزين خيانت آنها نماییم. 
 
عضو كميسيو حقوقى انجمن استصنا با اشاره به نبود حمایت‌های مالی از سوی بانک‌ها و معوقات بانکی را از مشکلات جدی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: مسئله معوقات بانکی که تولیدکنندگان هیچگونه دخالتی در بوجود آوردن آن نداشته را بدرستی بررسی نمایند تا ته‌مانده كارخانه‌ها را نگذاريد بخاطر آن بسته شود. 
 
وی تاکید کرد: گرفتن مالیات‌های سنگین و ابطال کارت بازرگانی تولیدکنندگان و مشکلات بیمه‌ای و واردات بی‌رویه از جمله چالش‌های جدی سازندگان در سال‌های اخیر است. 
 
عضو كميسيو حقوقى انجمن استصنا افزود: قوانين جلوگيرى از واردات بى‌رويه اجناس خارجى مخصوصا مربوط به صنعت نفت و نيرو را جدى بگيريد و اگر پاى خارجى‌ها به ايران باز شد، ما را براساس قانون حد اكثر توان فنى مهندسى جدى بگيريد. 
 
وی خاطرنشان کرد: تا دير نشده انقلاب خود را با انقلاب كار و صنعت و توليد و استفاده از اقلام داخلى تكميل نماييم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار