رئیس خانه صنعت و معدن ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صنایع انتظار تک‌رقمی شدن نرخ سود بانکی را دارند/ کالای ایرانی باید با کمیت چینی و کیفیت اروپایی برابر باشد

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه صنایع انتظار تک‌رقمی شدن نرخ سود بانکی را دارند، گفت: کیفیت کالاهای داخلی باید به گونه‌ای افزایش یابد که مصرف‌کننده امنیت خاطر داشته باشد که جنس کالای ایرانی مشابه جنس باکیفیت خارجی است.

صنایع انتظار تک رقمی شدن نرخ سود بانکی را دارند/ باید کمیت کالای ایرانی، چینی و کیفیت اروپایی باشدسید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سودهای بانکی باید به سمتی حرکت کنند که صنایع توان رقابت با کشورهای خارجی را داشته باشند، اظهار داشت: پس از انعاد توافقنامه هسته‌ای صنایع باید به بازارهای جهانی راه یابند که این مسئله مستلزم افزایش کیفیت و کمیت کالاها است.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران افزود: متاسفانه هزینه‌هایی همچون نرخ بیمه تامین اجتماعی، نرخ تسهیلات بانکی و هزینه حمل و نقل با توجه به اینکه در دست خرده مالکین است، بسیار بالاست که این مسئله قیمت تمام شده کالای ایرانی را افزایش داده است.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات در کشورهای دیگر مطابق استانداردهای بین المللی و در حدود 4 تا 5 درصد است اما این نرخ در کشور ما بالای 20 درصد است که موجب شده تولیدکنندگان و صنعتگران با چالش‌های زیادی مواجه شوند.

سهل‌آبادی به کاهش حدود 2 درصدی نرخ سود بانکی اشاره و تصریح کرد: تولیدکنندگان معتقدند این میزان کاهش، چندان اثری در بهبود روند تولید ندارد اما امیدواریم روند کاهش بهره‌های بانکی ادامه یابد تا به نقطه مطلوب برسد چراکه ما انتظار تک‌رقمی شدن این نرخ را داریم.

کیفیت کالاهای ایرانی باید امنیت خاطر مصرف کننده را تامین کند

نائب رئیس خانه کانون کارفرمایان ایران در ادامه اظهار داشت: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر توجه به تولید داخل داشتند و این حوزه را جزو اولویت‌های اقتصادی کشور عنوان و حتی برای مصرف تولیدات داخلی حکم شرعی صادر کردند.

وی با بیان اینکه امروز همگان متوجه شده‌اند که باید توجه به "اقتصاد مقاومتی" را در اولویت کارهای خود قرار دهیم، گفت: از طرفی کیفیت کالاهای داخلی باید به گونه‌ای افزایش یابد که مصرف‌کننده امنیت خاطر داشته باشد که جنس کالای ایرانی مشابه جنس باکیفیت خارجی است.

سهل‌آبادی تصریح کرد: در واقع کالای ایرانی باید از لحاظ کمیت با چین و از لحاظ کیفیت با کشورهای اروپایی و آمریکایی رقابت داشته باشد که البته این موضوع مستلزم همیاری دولت و بانک‌ها با صنایع است.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه لازم است بانک‌ها از لحاظ تامین سرمایه در گردش با صنایع همکاری کنند، گفت: کاهش نرخ سود بانکی نتیجه رایزنی‌هایی است که خانه‌های صنعت و معدن با بانک مرکزی داشتند که در این راستا، مسئولان بانک مرکزی جلساتی را در خانه صنعت و معدن اصفهان و خرم‌آباد با تولیدکنندگان و مسئولان بانک‌ها برگزار کردند تا برای حل مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار