رییس انجمن آسم و آلرژی:

مخاطب شعار امسال روز جهانی آسم دولت است/80 درصد تلفات جهان سوم ناشی از بیماری‌های مزمن

معین در هجدهمین همیش روز جهانی آسم و آلرژی ضمن اشاره به مخاطب شعار امسال روز جهانی آسم که دولت است، گفت: 80 درصد از تلفات در کشورهای جهان سوم از بیماری‌های مزمن ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی معین رئیس انجمن آسم در هجدهمین همایش روز جهانی آسم بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت 63 درصد از 57 میلیون تلفات را برای بیماری‌های مزمن خواند این 4 بیماری مزمن عبارتند از بیماری‌های: قلب و عروق، تنفسی، دیابت و سرطان‌ها، بنابراین 80 درصد تلفات در کشورهای جهان سوم ناشی از بیماریهای مزمن است. 

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی ضمن اشاره به مخاطب شعار سال گذشتهشما می‌توانید آسم خود را کنترل کنید)که بیمار و خانواده‌اش و پزشک بوده عنوان کرد: شعار سال جاری اجرای برنامه ملی آسم: گامی به سوی کنترل آسم) است مخاطب این شعار دولت است که باید با ارائه راهکارهای مناسب از روند رو به رشد آسم و آلرژی و بیماری‌های مزمن جلوگیری کند. زیرا طبق آمار بار این بیماری رو به افزایش است به طوری که در سال 2020 رتبه‌ی 5 را به خود اختصاص خواهد داد. 

معین افزود: آسم و آلرژی و بیماری‌های مزمن در سال 1990 رتبه ششم را در مرگ و میر داشته که متاسفانه این رتبه در سال 2020 به سوم خواهد رسید. 

رئیس انجمن آسم و آلرژی ضمن بیان چالش‌های کنترل آسم، عوامل خطر در بیماری‌های مزمن اظهار کرد: تحقیقات 5 سال اخیر حاکی از آن است که شیوع علائم آسم در کودکان تهرانی به 35.4 درصد رسیده است که این آمار نگران کننده است. 

وی خاطر نشان کرد: سیگار بروز علائم و شدت بیماری آسم را افزایش می‌دهد. 

گفتنی است هزینه متوسط درمان برای هر کودک مبتلا به آسم سالانه 1.5 میلیون تومان است که در صورت عدم کنترل این میزان تا 2 برابر افزایش می یابد. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: آسم ، آلرژی ، سیگار ، جهان سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار