آقامحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

حمله عربستان به یمن یک رسوایی بین‌المللی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتفد است عربستان با حمله به یمن تکثیر حکومت و حاکمیت خود را در این کشور دنبال می‌کند.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دلایل حملات نظامی عربستان به یمن گفت: عربستان سال‌هاست که کشور یمن را تحت سیطره خود قرار داده است.

وی افزود: حاکمان فاسدی که در راس کشور یمن ثروت مردم را به غارت بردند، بدون شک همدستان حاکمان کشور عربستان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: در حال حاضر عربستان با حمایت خود از حاکمان فاسد یمن به نوعی یمن را به عنوان حیاط خلوت خود مد نظر قرار داده است.

آقامحمدی تاکید کرد: عربستان می‌کوشد حکومت یمن را به وسیله عناصر فاسد خود هدایت کند و همواره به دنبال این باشد که مردم یمن در عقب ماندگی بمانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که عربستان از استقلال مردم یمن احساس خطر می‌کند، تصریح کرد: گذر از عقب ماندگی یمن، خطری برای عربستان است که این کشور می‌کوشد این اتفاق رخ ندهد.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم یمن با مشاهده فساد حاکمان دست نشانده عربستان در یمن و چپاول ثروت‌های این کشور به فکر برانداختن سلطه اجنبی از کشورشان افتادند که انقلاب مردم یمن شروعی به این موضوع شد و پس از آن غرب و عربستان احساس خطر کردند و دست به حملات نظامی خود علیه یمن زدند.

وی با بیان این که عربستان می‌کوشد مجددا حاکمان فساد یمن را بر راس امور این کشور برگرداند، بیان داشت: عربستان به نوعی با این حرکت قصد تکثیر حکومت خود در یمن را دارد که با استقلال طلبی مردم یمن روبه‌رو شده است. 

آقامحمدی در ادامه متذکر شد: معتقدم سرنوشت عربستان با حمله به یمن بهتر از سرنوشت آمریکا در حمله به ویتنام نخواهد بود و این مسیر محکوم به شکست و رسوایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک حمله عربستان به یمن یک رسوایی بزرگ و بین‌المللی برای عربستان خواهد بود که نشان از چهره درنده خوی این کشور در منطقه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار