رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی خبر‌ داد:

وجود 12 میلیون آلزایمری در آینده نزدیک/ رزیدنت‌های رشته داخلی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند

خسرونیا، گفت: تعداد مبتلایان به آلزایمر در آینده نزدیک به 12 میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی در کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی که صبح امروز برگزار شد، گفت: طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه طباطبایی و گروه اقتصاد دانشگاه الزهرا انجام شده بود تعداد افرادی که به دلیل هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر رفتند، افزایش یافته این مسئله مسئولین نظام سلامت را به فکر تغییر تعرفه‌ها انداخت میزان تعرفه پزشکان تا قبل از سال 93 با نرخ بیش از تورم، افزایش پیدا می‌کرد، طرح تحول سلامت تا حدی این میزان را کاهش داد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداخت هزینه‌های درمانی توسط مردم از 80 تا 90 درصد به 10 درصد رسید، مدتی طول نکشید که گروهی از همکاران مسئله زیر میزی و رومیزی را مطرح کردند. راه‌اندازی سازمان 1690 نشان داد که در 4 ماهه نخست اجرای این طرح از هر 100 هزار خدمت جامعه پزشکی 214 شکایت شده بود که از این میان تنها 50 خدمت قابل بررسی بود.

رئیس جامعه متخصصین داخلی با اشاره به ورود پزشکان در سن 35 تا 40 سالگی به بازار کار عنوان کرد: برای پزشکانی که دوران رزیدنی خود را سپر می‌کنند بیمه در نظر گرفته شود، همچنین متخصصین داخلی برای انجام آندوسکوپی باید دوره 6 ماه‌ای بگذرانند و برای تمدید این دوره هر 2 سال یکبار به انجمن آندوسکوپی هزینه‌ای پرداخت کنند.

خسرونیا، تصریح کرد: متاسفانه برخی از سازمان‌های بیمه‌گر، هزینه‌های آندوسکوپی متخصصین داخلی را پرداخت نمی‌کنند و از انجام این مسئله خودداری می‌کنند.

وی در خصوص تعداد افراد مبتلا به آلزایمر در آینده بیان کرد: در آینده نزدیک 12 میلیون مبتلا به آلزایمر در کشور خواهیم داشت و نگهداری هر سالمند یک میلیون تومان هزینه دارد در حالی که دولت تنها 400 هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند و 50 درصد سالمند تحت پوشش بیمه قرار ندارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار