رییس شورای اسلامی شهر تهران:

حل معضلات آسیب های اجتماعی کلانشهرتهران درگرو عزم همه جانبه دستگاه های متولی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید تمام نهادهای مسوول از جمله شهرداری، سازمان بهزیستی ، وزارت بهداشت و درمان و دادستانی با یکدیگر همکاری داشته باشند، گفت: نباید زحمت مقابله با آسیب های اجتماعی تنها به دوش یک نهاد یا مجموعه ای باشد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با بیان اینکه حل معضلات و مشکلات اجتماعی نیازمند تعامل و همکاری مشترک همه نهادها و مجموعه های مسوول در این زمینه است، اظهار کرد:کنترل و مقابله با  پدیده شوم آسیب های اجتماعی نیازمند به کارگیری ظرفیت و توان همه دستگاه و سازمان های دخیل در این امر است.

وی با تاکید براینکه بدون همدلی نهادهای متولی مقابله با آسیب های اجتماعی امکانپذیر نیست، گفت:باید هر دستگاه مسوولی درزمینه آسیب های اجتماعی به اندازه سهم خود ایفای نقش کرده و به وظایف قانونی اش کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به اقدامات شهرداری تهران در جمع آوری معتادان، کارتن خواب ها و کودکان کار و خیابان اشاره کرد و افزود:  در دور دوم شورای اسلامی شهر تهران،هماهنگی های خوبی بین سازمان بهزیستی، شهرداری و شورای شهر و سایر دستگاه ها به وجود آمده بود، اما متاسفانه در حال حاضر این همکاری ها مطلوب به نظر نمی رسد.

وی مهاجرپذیر بودن تهران را یکی از دلایل گسترش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: هرچند اقدامات خوبی در جمع آوری و مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است تا چهره شهر از هرگونه زشتی محفوظ بماند، اما جلوگیری از تبدیل شدن این مسئله به بحران نیازمندی همکاری جدی تر بخش های مختلف است.

چمران با اشاره به اینکه تنها جمع آوری معتادان و متکدیان و افراد بی خانمان از سطح شهر کفایت نمی کند، تصریح کرد: روند کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: معضلات ، کلانشهر ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار