معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

بیشترین درصد بودجه آموزش‌و پرورش در کشور صرف پرداخت حقوق فرهنگیان می‌شود

سید‌محمد بطحایی، با اشاره به سهم بالای هزینه‌های جاری در اعتبارات وزارت آموزش‌و پرورش گفت: 99 درصد بودجه آموزش‌وپرورش در کشور صرف پرداخت حقوق فرهنگیان می‌شود که رقم بالایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون وزیر آموزش‌ و پرورش از افزایش ‌اعتبارات این وزارتخانه در بودجه ۹۴ ‌خبر داد و گفت: سهم آموزش‌ و پرورش از بودجه ۹۴ کل کشور به ۱۰ درصد رسید.

سید‌محمد بطحایی در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در سالن شهید مطهری استان سمنان برگزار شد گفت: : وزارت آموزش‌وپرورش در سال گذشته سهمی 9.5 درصدی از بودجه کل کشور داشت که این رقم امسال به بیش از 10 درصد رسید.

 وی با اشاره به سهم بالای هزینه‌های جاری در اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: 99 درصد بودجه آموزش‌وپرورش در کشور صرف پرداخت حقوق فرهنگیان می‌شود که رقم بالایی است.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته تنها 94 درصد از مجموع وزارت آموزش‌وپرورش به پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه اختصاص می‌یافت.

بطحایی با اشاره به اهمیت بهسازی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در همین راستا و باهدف تقویت مهارت‌های آموزش، تربیتی و نیز افزایش انگیزه در فرهنگیان اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌و پرورش افزود: هدف نهایی طرح رتبه‌بندی معلمان ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تعلم در کشور از طریق ایجاد انگیزه و تقویت مهارت‌ها در معلمان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 48 هزار میلیارد ریال به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جاری و نیز سال تحصیلی آینده خبر داد.

بطحایی عنوان کرد: بیش از 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری در کشور پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز بیش از 35 هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و اثرات آن به اعتبارات دستگاه‌های دولتی، تخصیص این میزان اعتبار را از سوی دولت یازدهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان قابل تقدیر دانست.

بطحایی با اشاره به نحوه اجرای این طرح تصریح کرد: در طرح رتبه بندی معلمان افزایش حقوق معلمان در چهار طبقه بندی با لحاظ کردن توانمندی و مهارت های آموزشی و علمی معلمان در نظر گرفته شده است.

معاون وزارت آموزش و پروش با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این وزارتخانه برای پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: از امروز و فردا معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/س  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.