خبرگزاری فرانسه:

طلای سیاه به بالاترین قیمت در سال 2015 رسید/ نفت خام در مرز 69 دلار

همزمان با بروز تنش‌های تازه در لیبی و نگرانی درباره اختلال در روند عرضه در منطقه، بهای نفت در بازار آسیا در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سال 2015 رسید.

/////////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، هر بشکه نفت خام پایه بورس آمریکا وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئن با 48 سنت افزایش، هر بشکه 60 دلار و 88 سنت داد و ستد شد.

در حالی که هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن 33 سنت افزایش یافت و بشکه ای 68 دلار و 30 سنت معامله شد. 

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت در نیویورک یک دلار و 47 سنت افزایش داشت در حالی که نفت برنت نیز در پایان معاملات لندن افزایشی یک دلار و 12 سنتی را تجربه کرد که هر دو این قیمت‌ها از اوایل دسامبر تاکنون بی‌سابقه بوده است. 

"نیکولاس تئو" تحلیلگر بازار نفت در "سی ام سی مارکتز" در سنگاپور در این باره می‌گوید: «نگرانی های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه چه در لیبی، چه یمن یا عراق،‌ همچنان عامل اصلی تأثیرگذار بر بهای نفت محسوب می‌شود.»‌

گزارش‌ها در روز سه شنبه از اعتراضات در لیبی و توقف روند انتقال محموله‌های نفتی حکایت داشت. بهای نفت در هفته‌های اخیر همچنین به علت تنش‌ها در یمن رو به افزایش بوده است. 

تحلیلگران می‌گویند دلالان نفتی منتظر انتشار تازه‌ترین گزارش درباره میزان ذخایر نفت خام آمریکا هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بها ، نفت ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار