جهانگیری در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی:

فقرزدایی جزو آرمان‎های انقلاب اسلامی است

معاون اول رییس جمهوری برقراری عدالت اجتماعی و زدودن فقر از جامعه را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسوولان کشور دانست و گفت: لازم است برای این کار از تجربیات کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شود تا زودتر به نتایج مورد نظر دست بیابیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه از برگزاری جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی خبر داد.

بر این اساس، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر ضرورت بیان دقیق اولویت‌های اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر در کشور افزود: برای این که بتوانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم باید طرحی کامل و جامع تدوین شود تا بتوان منابع مورد نیاز برای اجرای آن را نیز تامین کرد.

جهانگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کمیسیون اجتماعی دولت، آیین نامه‌ای دقیق برای بیمه اجتماعی فراگیر بر اساس مستندات قانونی تهیه کرده و آن را به هیات وزیران ارایه دهند.

وی همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها هم اکنون به معضلی برای دولت تبدیل شده‌اند و بخش زیادی از حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که موضوع صندوق‌های بازنشستگی حتما یکی از محورهای پراهمیت در برنامه ششم توسعه خواهد بود، بر لزوم روشن شدن ابعاد و زوایای مشکلات موجود در خصوص این صندوق‌ها تاکید کرد و افزود: لازم است مسایل مربوط به این صندوق‌ها از جمله نحوه سرمایه گذاری بلند مدت منابع آن ها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در برنامه ششم توسعه به درستی به آن بپردازیم.

در این جلسه گزارشی از پیش نویس آیین نامه بیمه اجتماعی فراگیر ارایه و توضیحاتی در خصوص ضرورت‌ها، اهداف و منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح بیان شد.

نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گزارشی از وضعیت صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ارایه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص چالش‌های عمده این صندوق از جمله پایین بودن نسبت پشتیبانی، ابهام در تعهدات آتی صندوق و بدهی بزرگ بانک‌ها به صندوق پرداخت.


در ادامه این جلسه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گزارشی از مطالبات مردم از این نهاد حمایتی در سال 93 در مقایسه با سال های قبل ارایه کرد و گفت: مراجعات مردم به این کمیته در بخش درمان نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی عصر سه شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهوری و با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار