یکی از هنرمندان برجسته کشور:

زبان و موسیقی دو رکن اصلی هویت فرهنگی هر ملتی است که حرف اول را می زنند

محمد رضا درویشی گفت: جدای از مقوله دین، مهمترین چیری که می توان با آن یک ملت را سرپا نگه داشت زبان و موسیقی است که فرهنگ شفاهی یک ملت را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، محمدرضا درویشی، در افتتاحیه جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج، گفت: موسیقی نواحی مختلف ایران و اقوامی که در سراسر کشور زندگی می کنند شاکله‌های اصلی موسیقی ایران زمین را تشکیل می دهد.

وی افزود: ایران سرزمینی است که مردمان آن علی رغم تفاوت در زبان، لباس و آداب و رسوم، قرن های قرن است که در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می کنند.

درویشی بیان کرد: بدترین کاری که ممکن است روزی برای این مرز و بوم صورت بگیرد یکسان سازی فرهنگی است که موجب ستیز فرهنگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر زبان و موسیقی یک ملتی را از آن بگیریم فرهنگ شفاهی آن ملت را نابود کرده ایم و هویت آن به راحتی از بین می رود.

درویشی به اهمیت برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: می توان با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری به مقابله با تهاجم فرهنگی پرداخت.

این آهنگساز مطرح کشور گفت:عدم تدوام برگزاری جشنواره‌های فرهنگی یکی از مشکلات و آسیب‌های موجود است که باعث می شود نتیجه یک کار بزرگ فرهنگی به هدر رود.

این هنرمند برجسته کشور خواستار تدوام برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سال های آتی شد و افزود: مهمترین کار استمرار برگزاری چنین جشنواره هایی در سال های آتی است که امیدواریم این مسئله محقق شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.