همدان؛

دانشگاه علوم پزشکی همدان هم طراز با دانشگاه های برتر کشور

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی همدان با داشتن امکاناتی 3 برابر نیاز ، در رده ی دانشگاه های بزرگ کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ فراهانی در جمع خبرنگاران افزود :هدف اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در سال 93 ، برتری دانشگاه علوم پزشکی در غرب کشور بود که خوشبختانه این هدف هم تحقق پیدا کرد.

 فراهانی در ادامه افزود: طرح تحول نظام سلامت، حرکتی جدی در زمینه درمان بود که موجب بهبود بخشی به وضعیت بحرانی درمان بود.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی توسط 417 نفر از اعضای هیئت علمی در 7 دانشکده ،یک شعبه بین المللی و3دانشکده اقماری خدمات ارائه می دهد.

فراهانی با اشاره به کم بودن نسبت تعداد دانشجوها به اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: پارسال 4 هزار و 700 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کردند که هم اکنون تعداد دانشجوهای این دانشگاه به 5 هزار 278 نفر کاهش پیدا کرده است که در صدد جبران این کمبود هستیم.


وی با اشاره به فعالیت دانشگاه در زمینه ی پذیرش دانشجویان خارجی گفت: پارسال 4 دانشجو از کشورهای یمن و سوریه پذیرش داشتیم.

 وی با بیان اینکه باید با جذب دانشجو و استاد از خارج کشور در راستای مطرح کردن نام دانشگاه گام برداریم افزودهم اکنون برای اولین بار در استان مجوز پذیرش دستیار خارجی را دریافت کردیم که فقط این مجوز در انحصار چند دانشگاه مطرح کشور است.

وی از پذیرش دانشجویان دو رشته با عنوان فوق تخصصی نوزادان و فوق تخصصی icu خبر داد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال حاضر با 57 رشته ، پشت سر دانشگاه های بزرگ کشور ایستاده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان تکمیل کردن تعداد رشته های دانشگاهی تا سال 95 را یکی از اهداف پیش روی این دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.