بهمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حضور حداکثری زنان قانون‌گذار در «خانه ملت» شاه کلید حل مشکلات زنان

نماینده مردم سراب گفت: با توجه به مشکلات حوزه زنان از جمله اشتغال، بیمه زنان خانه‌دار و کاهش ساعت کاری زنان، باید در جهت حضور بیشتر زنان در مجلس دهم تلاش کرد.

////////
«مهناز بهمنی» نماینده مردم سراب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت نقش و حضور پر رنگ زنان در مجلس دهم، گفت: تقریبا 5 درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خانم هستند.

وی افزود: باتوجه به مشکلات حوزه زنان از جمله اشتغال، بیمه زنان خانه‌دار و کاهش ساعت کاری زنان، باید در جهت حضور بیشتر زنان در مجلس دهم تلاش کرد.

بهمنی ادامه داد: ما به عنوان زنان قانون‌گذار در خانه ملت خواستار حضور بیشتر آنان در انتخابات پیش روی مجلس هستیم چراکه حضور حداکثری زنان قانون‌گذار در «خانه ملت» شاه کلید حل مشکلات حوزه زنان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده نماینده یک منطقه محروم هستم و نمی‌توانم صد در صد مشکلاتی را که پیگری می‌کنم تنها به حوزه زنان اختصاص دهم، چراکه مسائل مهمی در حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد که باید متذکر شده و در اولویت قرار دهم.

بهمنی با اشاره به سخنرانی زنان نماینده به عنوان موافق و مخالف در جریان بررسی لوایح در صحن علنی مجلس، بیان داشت: در جریان رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم عملا زنان نتوانستند به عنوان موافق و مخالف صحبت کنند، با اینکه ما بسیار تلاش کردیم که صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در آیین نامه مجلس شورای اسلامی جنسیت لحاظ نشده و برای هر 290 نفر از نمایندگان تنها یک احتمال وجود دارد که به عنوان موافق و مخالف صحبت کند، با این وجود به آقای لاریجانی رئیس مجلس گفتم که از نظر تناسب و عدالت این مهم صحیح نیست که وی گفت که «ما اینجا به عنوان نماینده مردم فعالیت می‌کنیم و آقا و خانم مطرح نیست؛ اما متاسفانه با این تفاسیر در اذهان عمومی اینگونه مطرح می‌شود که زنان در مباحث شرکت نمی‌کنند.»

نماینده مردم سراب در رابطه با نطق‌های میان دستور خود در مجلس نهم خاطر نشان کرد: حدود 5، 6 نطق داشته‌ام که بیشتر به حوزه انتخابیه و مشکلاتی که در حوزه انتخابیه وجود دارد، اختصاص داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار