اظهارات نماینده یک موسسه حقوقی درخصوص بازارهای سرمایه اسلامی:

ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه ایران موجب شگفتی حضار شد

نماینده موسسه حقوقی Jsa گفت: ابزارهای معاملاتی اسلامی در ایران بسیار متنوع هستند و راهکارها و معاملات آنها قابل توجه است. اوراقی مانند سلف، مرابحه و مضاربه و کارکرد آنها مورد شگفتی حضار شد و از طرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه این کشور نیز یک نکته مثبت در فعالیت‌های بورس ایران محسوب می‌شود.

ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه ایران موجب شگفتی حضار شد/سخنرانی ها قابل توجه بود/اتو نشر تا شببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، سوماسکار سوندارسان، نماینده موسسه حقوقی Jsa در خصوص دوره بازارهای سرمایه اسلامی اظهار داشت: در هفتمین دوره بازارهای سرمایه اسلامی سخنرانی های بسیار جالب و خلاقانه ای در خصوص بازارهای مالی جهان و اقتصاد کلان و همچنین بازارهای سرمایه اسلامی ایراد شد و دید مناسبی را نسبت به دیگر بازارهای مالی ایجاد کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: اوراق اسلامی و معاملاتی بازار سرمایه ایران به صورت تفصیلی معرفی شد و با سازو کار این اوراق و نحوه معاملات آن آشنا شدیم.

نماینده موسسه حقوقی Jsa خاطر نشان ساخت: ایران در زمینه ابزارهای مالی اسلامی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و یکی از مهم ترین نکات بازار سرمایه این کشور این است که، در ایران، کل بازار سرمایه مبتنی بر شریعت بوده اما در کشورهای اسلامی بخشی از بازار مبتنی بر شریعت است.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در این زمینه و در خصوص ابزارهای معاملاتی استفاده کرده و دانش مالی اسلامی کشورهای خود را ارتقاء دهیم.

سوماسکار سوندارسان در ادامه با ارائه پیشنهاداتی به منظور بهتر شدن این دوره ها بیان داشت: اگر این دوره ها در بازارهای ایران مثل بورس تهران، فرابورس و بورس کالا برگزار می شد جذابیت آن دو برابر می شد و از نزدیک نیز می توانستیم روند معاملات را در ایران ببینیم.

وی گفت: نکته باقی مانده در این دوره سه روزه بحث در خصوص جرایم بازار سرمایه و بحث های حقوقی بود که امیدوارم در سال آینده این بحث موشکافی شود.

سوندارسان با اشاره به پیشرفت بازارهای سرمایه اسلامی ابراز داشت: بازارهای سرمایه اسلامی یک فرصت مغتنم برای بازارهای جهانی خارجی هستند تا بتوانند از طریق ارائه ابزارهای معاملاتی اسلامی، مسلمانان کشور خود را برای سرمایه گذاری جذب کنند.

وی در پایان با اشاره به ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه ایران اظهار داشت: ابزارهای معاملاتی اسلامی در ایران بسیار متنوع هستند و راهکارها و معاملات آنها قابل توجه است اوراقی مانند سلف، مرابحه و مضاربه و کارکرد آنها مورد شگفتی حضار شد و از طرفی صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه این کشور نیز یک نکته مثبت در فعالیت های بورس ایران محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار