مسکن در هفته ای که گذشت:

وقوع زلزله در تهران غیر قابل پیش بینی است/مسکن اجتماعی متوقف نشده است

قطعی بودن وقوع زلزله در تهران و متوقف نشدن ساخت مسکن اجتماعی و آجر شدن نان دلالان مسکن مهر در پردیس از مهم ترین رویداد های خبری دراین هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این هفته بازار مسکن بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.

براساس این گزارش افزایش نرخ اجاره به مرز 40 درصد رسید/ مستاجران چشم انتظار طرح وزیر راه و شهرسازی

همزمان با افزایش نرخ اجاره به بهانه کاهش نرخ سود بانکی بسیاری مستاجران چشم انتظار طرح های آخوندی برای آرام کردن بازار اجاره بها هستند این در حالی است که وزیر راه وشهرسازی تا به امروز هیچ سخنی و طرحی را مبنی بر کاهش اجاره ها نداده است.

مدیرعامل بانک مسکن:

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در جمع مدیران و روسای شعب برتر این بانک طی سخنانی به بیان عملکرد بانک مسکن در سال 1393 پرداخت .


انوشیروانی گفت: فرهنگ حفاظت از منابع خدادادی و محیط زیست بين مردم باید ارتقا يابد.


همزمان با کاهش نرخ سود بانکی و نوسانات بازار قیمت اجاره 20 درصد افزایش یافته و بسیاری از مستأجران نگران سه ماه تابستان هستند که چه میزان دیگر افزایش خواهد یافت.


کم بودن نقدینگی در جامعه و بالابودن هزینه‌های ساخت سبب کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن شده است.


رئيس کميسيون انرژی مجلس گفت: 2 ميليون تن قير برای اجرای طرح‌های هادی و بنياد مسکن اختصاص پيدا کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه:


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اعطای تسهیلات بازسازی بافت فرسوده و نوسازی بافت روستایی در قالب طرح مسکن اجتماعی عملیاتی می‌شود، گفت: میزان صدور پروانه ساختمانی در دوره رکود، نصف دوره رونق ساخت‌و‌ساز مسکن بوده است.

شکرچی‌زاده در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:


معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد تفاهم‌نامه میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مرکز تحقیقات زلزله‌نگاری کالیفرنیای آمریکا خبر داد و گفت: بیشترین نگرانی ما از زلزله مربوط به ایجاد سونامی در سواحل جنوبی و شمالی کشور است و کشور ایران از لحاظ مدیریت بحرانی در بخش زلزله وضعیت نامطلوبی دارد.

21 و 22 اردیبهشت؛


رئیس جامعه مهندسان مشاور از برگزاری کنفرانس فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (فیدیک) با هدف معرفی توانایی شرکت‌های داخلی طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت امسال خبر داد

معاون وزير راه و شهرسازی مطرح کردم


معاون وزير راه و شهرسازی گفت: بافت‌های فرسوده فرصتی برای توسعه شهری است و از سازمان‌های متولی از جمله ميراث فرهنگی برای احياء و حفظ اين محدوده‌ها حمايت می‌کنيم.



اجرای سامانه یکپارچه انتخاب واحد مسکن مهر در پردیس زمینه ساز برچیده شدن دلالان و سوداگران مسکن مهر گردید.

عباس آخوندی عنوان کرد:


وزير راه و شهرسازی کشورمان در ديدار رئيس اتاق بازرگانی الجزاير از آمادگی اين وزارت براي صدور خدمات فنی و مهندسی به اين كشور خبر داد و خواستار تسهيل صدور رواديد برای تجار و گردشگران شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار