راه در هفته ای که گذشت:

وقفه 15 ماهه در ساخت واگن های قطار/ روال مردود تاخیر های پرواز

روال مردود تاخیرها و ایجاد گشایش اعتبار قطار برقی تهران_مشهد وهمچنین افزایش ظرفیت ساخت واگن در کشور از مهم ترین عناوین خبری این هفته راه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این هفته  حوزه راه بر خلاف سایر هفته های گذشته دارای  اتفاقات بسیاری بوده است.

براساس این گزارش مدیرعامل رجا خبر داد:


مدیرعامل رجا میانگین عمر ناوگان ریلی کشور را بر 29 سال دانست و گفت: شرکت رجا در نظر دارد که ظرفیت ناوگان ریلی خود را به یک هزار واگن را افزایش دهد.

مدیرعامل رجا خبر داد:


موسوی‌نژاد از افزایش حداقل 10 درصدی قیمت بلیت قطارها خبر داد و گفت: در حال حاضر نیاز است که متناسب با افزایش هزینه‌ها قیمت‌ها نیز بالا رود.


مدیر عامل رجا با اشاره به اینکه برقی کردن قطار تهران – مشهد آرزوی دیرینه ما است، گفت: این پروژه در مرحله قرارداد و گشایش اعتبارات است

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد


بیش از 10 روز از زمان اجرای آیین‌نامه حقوق مسافران می‌گذرد اما متاسفانه در طی این مدت هیچ خبری از دفاع حقوق مسافران هوایی نیست.

مدیرعامل رجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مدیرعامل رجا از ظرفیت پایین ساخت واگن به دلیل نداشتن منابع کافی خبر داد و گفت: ساخت واگن در کشور بسیار هزینه‌بر است.


ظرفيت تخليه و بارگيری کانتينر در بندر بوشهر سالانه 430 هزار كانتينر TEU است که با ساخت پايانه 500 هزار TEU کانتينر در جزيره نگين بوشهر تا حدود يک ميليون TEU افزايش می‌يابد.

با ابلاغ معاون اول رئيس جمهور؛


معاون اول رئيس جمهور در ابلاغ مصوبه هيأت وزيران برای احداث آزادراه همدان-كرمانشاه به طول 206 كيلومتر، اعلام كرد: تامين 100 درصد منابع مالی مورد نياز تا مرحله بهره‌برداری و تسويه كامل هزينه‌ها بر عهده و تعهد طرف مشاركت است و دولت هيچ گونه تعهدی در خصوص تأمين هزينه‌های اجرایی طرح نخواهد داشت.

در فروردین‌ امسال‌ محقق شد:


مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی گفت: در فروردین 94، بیش از یک میلیون و 59 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد افزایش یافته است.

در نشت خبری مدیران عامل بخش‌های ریلی مطرح شد:


مدیرعامل شرکت اریکو از وقفه 15 ماهه در ساخت و بازسازی واگن‌های قطار به دلیل ایجاد تحریم‌ها خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری‌های ما در شرکت اریکو حدود 300 میلیارد تومان است.


شرکت قطارهای مسافری مهتاب سیر جم بلیت قطارهای خود را در مسیر تهران – مشهد و بالعکس با تخفیف عرضه خواهد کرد .


انتهای پیام/
برچسب ها: قطار ، هواپیما ، تاخیر ، واگن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار