رعایت ضوابط اخلاق حرفه‌ای در آموزش پزشکی ضروری است

رعایت ضوابط حرفه‌ای در آموزش پزشکی کشور و ورود هر چه بیشتر بالین در آموزش پزشکی کشور پیشبرنده دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن اشاره به پتانسیل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی با بستر وسیع در کنار عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پزشکی و 1800 دانشجو در مجموعه پزشکی کشور، 1200 دانشجوی PHD گروه پزشکی و ...، می‌تواند گام مهمی در چشم‌اندازهای موجود در سند چشم‌انداز، سیاست های کلی رهبری در حوزه سلامت، نقشه جامعه علمی سلامت کشور بردارد.

وی گفت: در کل جهان چالش‌هایی نظیر ورود سریع دانشجو در بالین، عدم تعریف تشخیص هدف دانش آموختگان و ...، مطرح می‌شود و ما با مجموعه نه چندان راحت روبرو هستیم، اما باید برای چگونگی گسترش آموزش پزشکی نقشه راه دانسته باشم.

لاریجانی، در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت بین وزن دانشگاه‌ها، رفع مشکلات بومی و استانی دانشگاه‌های پزشکی را حائز اهمیت دانست و باید به آن توجه نمود.

75 درصد بیماران سرپایی هستند/ آموزش پزشکی دچار چالش‌های جدی است
وی با اشاره به چالش‌های جدی آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه 75 درصد بیماران، سرپایی هستند و به نوعی در آموزش سهیم نیستند باید به فکر بهره‌گیری از کلینیک‌های ویژه، مطب‌های پزشکی و... باشیم.

لاریجانی، در ادامه توجه همه جانبه آموزش به پزشکان و حیطه‌های گوناگون نظیر سالمندی، اعتیاد، و شناسایی و رفع نیاز اقشار جامعه و توجه به رشته‌های بین رشته‌ای را حائز اهمیت دانست.

وی همچنین حضور در مجامع بین‌المللی، آموزش مجازی، گفتمان علمی و طراحی بسته‌های ارائه خدمات، تربیت پزشکان در سطوح بین‌المللی، توسعه بستر‌های نوآورانه در آموزش دانشگاه‌ها را گام مهم تحولات دانشگاه‌ةای پزشکی دانست.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.