فاز دوم خط سفید در منطقه 18 عملیاتی شد

تکمیل 95 درصدی شریان های اصلی در طرح خط سفید

شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه در اجرای فاز نخست خط سفید ، شریان های اصلی در دستور کار قرار داشت، گفت : عملیات اجرای طرح خط سفید در معابر اصلی با 95 درصد پیشرفت رو به پایان است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، وحید نوروزی شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه آلودگی هوا ، ترافیک ، آلودگی های زیست محیطی از جمله مدیریت پسماند در شهر اصلی ترین چالش های زیست محیطی پایتخت هستند اظهار کرد: سالهاست که کاهش آلودگی هوا به عنوان بحران زیست محیطی در دستور کار دولت و سازمان های متولی قرار گرفته است بطوی که شهرداری تهران نیز به منظور رفع معضل ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک پیش قدم شده است .

به گفته وی با وجود انکه شهرداری تهران متولی کاهش آلودگی هوا در پایتخت نیست اما بطور قطع مدیریت شهری دغدغه تنفس هوای پاک و سالم برای شهروندان را دارد از این رو با اجرای این طرح تصمیم دارد آن بخش از کاهش آلودگی هوا را که با مشارکت شهروندان موثر خواهد بود را مدیریت کند .

شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با اجرای این کمپین در تلاش است تا نظم و انضباط را به حوزه اداره شهر بازگرداند گفت : عدم حرکت خودروها بین خطوط ، تجاوز خودرو و موتور سیکلت به به گذرگاه  عابر ، نردد عابران از عرض خیابان و عدم استفاده از گذرگاه عابر پیاده و ورودهای غیر مجاز به محل های ممنوعه و توقف در این محل ها  از جمله مواردی است که در شهر با انها مواجهه هستیم از این رو تلاش شده در سایه اصلاح زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان  این مهم تحقق یابد .

شهردار منطقه 18 ادامه داد : بر اساس اجرای طرح انضباط ترافیکی و اصلاح زیر ساخت های ترافیکی ،در فاز نخست ساماندهی معابر اصلی و شریان های درجه 1 در دستور کار قرار داشت بطوریکه ساماندهی 11 تقاطع و 2  شریان اصلی در منطقه 18 در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون10 تقاطع مورد  اصلاح ترافیکی اعم از خط کشی کانال عابر پیاده ، و نصب دوربین های ثبت تخلف قرار گرفته است و تنها 1 تقاطع دیگر باقی مانده است .

وی با بیان اینکه 145 تابلو ترافیکی اعم از تابلو های راهنمایی و تابلوهای متغیر خبری مورد بازسازی قرار گرفته است گفت :همچنین تمامی گذرگاه عابر پیاده در شریان های اصلی و درجه 1 سطح منطقه 18 همسطح سازی شده است .

وی در ادامه تصریح کرد : یکی از مسائلی که امروز در رانندگی شهر تهران گریبان مردم را گرفته ، این است که عده ای موازین قانونی را رعایت می کنند اما مدام هدف انحراف به چپ و راست سایر رانندگان قرار می گیرند. آنچنان که احساس عدالت درباره راننده ای که حقش این گونه تضعیف شده سبب می شود وی نیز به قوانین بی توجهی کند. از این رو یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در طرح " خط سفید " مورد توجه قرار می گرفت توجه به سیستم های کنترلی دقیق در زمان اجرای این طرح است که اکنون در منطقه 18  6 دوربین نظارت تصویری در تقاطع زندیه – معلم و رجایی –معلم  و غیره نصب شده ، همچنین5  تقاطع بهار ، دادسرا ، بانک ملی نیز به دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز شده اند . 

نوروزی افزود : طی اجرای طرح خط سفید در منطقه 18 ، 2 دوربین کنترل سرعت نیز در بزرگراه ایت الله سعیدی تقاطع شهردار منطقه و مقابل مترو نصب شده است .

وی از آغاز فاز دوم اجرای طرح خط سفید در معابر و شریان های درجه 2 و 3 خبر داد و گفت: طی سال جاری تمامی سطح منطقه 18 به لحاظ ترافیکی اصلاح و بازپیرایی خواهد شد .

انتهای پیام/
برچسب ها: شریان ، خط سفید ، اصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار