آخرین تحولات یمن/ در حال به روز رسانی...

بازدید جانشين وليعهد عربستان از مرکز تجاوزگري به يمن/ کشته شدن چند نظامی سعودی در حمله نيروهای يمنی به نجران / ارتش يمن و نیروهای مردمی منطقه "تواهی" را پاکسازی کردند/

شب گذشته جنگنده های سعودی استان صعده را بمباران کردند.

به گزارش  سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده های عربستان شب گذشته حملاتی به استان شمالی صعده انجام دادند.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد جنگنده های ائتلاف موسوم به عربی پایگاه های انصارالله را در شهر صعده و شهر حیدان در استان صعده بمباران کردند.

جنگنده های ائتلاف همچنین مواضع انصارالله را در شهر "عرش" در استان بیضاء هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، نیروهای سعودی به بلندی های تویلق در مرز یمن حمله کردند که بر اثر آن 52 نفر از نیروهای انصارالله کشته شدند.

از سوی دیگر شبکه المنار اعلام کرد جنگنده های عربستان فرودگاه حدیده را 7 بار بمباران کردند.

شبکه المنار اعلام کرد: قبایل یمنی موفق شدند بر تعداد زیادی از پایگاه های مرزی عربستان مسلط شوند.این شبکه اعلام کرد در درگیری‌های رخ داده میان قبایل یمنی و نیروهای سعودی، ده ها نفر از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.


جانشين وليعهد عربستان از مرکز تجاوزگری به يمن بازديد کرد

"محمد بن سلمان "جانشین ولیعهد سعودی از مرکز عملیات نیروی هوائی این کشور و مجموعه حملاتی که طی 24 ساعت گذشته (که علیه یمن صورت گرفته است) بازدید کرد.

 وی --که وزیر دفاع این کشور نیز هست -- در این مرکز درباره مجموعه عملیاتی که قرار است طی 24 ساعت آینده صورت گیرد نیز گفتگو کرد.

وی درخصوص اهداف و آمادگی ها برای اجرای این حملات و طرح های پشتیبانی و لجستیگی و میزان توانمندی نیروهای سعودی برای اجرای این حملات در این مرکز گفتگو کرد.


کشته شدن چند نظامی سعودی در حمله نيروهای يمنی به نجران 

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی به نقل از منابع یمنی گزارش داد: در حمله نیروهای یمنی به پایگاه نظامی سعوی «ابو حمدان» مشرف بر شهر نجران،  چند نظامی سعودی کشته شدند.


ارتش يمن  و نیروهای مردمی، منطقه تواهی را پاکسازی کردند

نیروهای مردمی عدن و نیروهای ارتش یمن منطقه "تواهی" را از عناصر داعش، القاعده و شبه نظامیان وابسته به منصور هادی -- رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن -- پاکسازی کردند.

این نیروهای توانستند ارتفاعات راهبردی الشبکه و ساختمان های دولتی منطقه التواهی را آزاد کنند. همچنین برخی گروگان های که از سه ماه پیش در زندان های القاعده گرفتار شده بودند آزاد شدند.



جنگنده‌های سعودی يک مدرسه را در استان صعده هدف قرار دادند

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش به نقل از منابع یمنی گزارش داد: نیروهای متجاوز سعودی، مدرسه "عروبه" در منطقه "ملاحیظ " در استان صعده را هدف قرار دادند.



فرود اضطراری يک بالگرد آپاچی عربستان در مرز يمن

یک مقام سعودی اعلام کرد یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف موسوم به عربی پنجشنبه مجبور به فرود اضطراری در مرز یمن شد. این بالگرد در نزدیکی "نجران"به زمین نشست.

این مقام سعودی اعلام کرد :« خلبانان صحیح و سالم هستند .»

وی افزود:  این هواپیما کمی آسیب دیده اما مورد اصابت قرار نگرفته است.



سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در يمن هشدار داد

" فرحان حق" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن هشدار داد و خواستار آتش بس فوری  در این کشور شد.
وی گفت: دبیرکل سازمان ملل خواهان آتش بس کامل است. اگر این مسئله محقق نشود ،باید آتش بس انسانی اعلام شود. 



ادعای رئیس جدید ستاد ارتش یمن علیه ایران

شبکه خبری الجزیره گزارش داد محمد علی المقدشی، رئیس جدید ستاد ارتش یمن در گفتگو با این شبکه مدعی شده است ایران به نیروهای انصارالله آموزش می دهد و سلاح در اختیار آنها می گذارد.

وی در برنامه (لقاء الیوم) (دیدار امروز) که بزودی از شبکه الجزیره پخش می شود مدعی شد کارشناسانی از ایران، سوریه و لبنان برای کمک و آموزش نیروهای انصارالله در یمن هستند.

درخواست نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل برای مداخله زمینی

خبرگزاری رویترز گزارش داد:خالد الیمانی، نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل روز گذشته در نامه ای به شورای امنیت خواستار مداخله زمینی در این کشور شد.

وی در این نامه مدعی شد جامعه جهانی باید با ارسال نیروی زمینی به یمن، سبب نجات کشور و به خصوص شهرهای عدن و تعز شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار