مدار ايستگاه فضايی بين المللی دو کيلومتر بالاتر رفت

فضاپیمای باری پروگرس ام-۲۶‌ام چهارشنبه مدار ایستگاه فضایی بین المللی را دو کیلومتر بالا برد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی مرکز کنترل پروازهای فضایی روسیه اعلام کرد موتورهای پروگرس ام-۲۶‌ام در ساعت پیش‌بینی شده به کار افتادند. مدار متوسط ایستگاه فضایی بین المللی ۲. ۱۴ کیلومتر بالا برده شد و به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری رسید. 

این عملیات برای ایجاد شرایط بالیستیک مطلوب به منظور جدا شدن فضاپیمای سرنشین دار سایوز تی‌ام ای-۱۵‌ام که برای ۱۴ مه برنامه ریزی شده است، لازم بود. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی در حال حاضر شامل سه فضانورد روس به نام‌های گنادی پادالکا، می‌خاییل کورنینکو و آنتون شکاپلروف و دو فضانورد آمریکایی به نام‌های اسکات کلی و تری ویرتس همینطور سامانتا کریستوفورتی فضانورد زن ایتالیایی است. 

سایوز تی‌ام‌ای -۱۵‌ام، آنتون شکاپلروف، سامانتا کریستوفرتی و تری ویترس را به زمین بازخواهد گرداند. 

با وجود پرتاب ناموفق فضاپیمای باری پروگرس‌ام -۲۷‌ام که در حال حاضر دور زمین می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود هشت مه در لایه‌های متراکم جو زمین منهدم شود، اعزام گروه جدید به ایستگاه فضایی بین المللی همچنان برای ۲۶ مه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پیش‌بینی شده است. 

فضاپیمای باری بدون سرنشین پروگرس ام-۲۷‌ام هشت آوریل با موشک ماهواره‌بر سایوز ۲. ۱a از پایگاه فضایی بایکونور به منظور تأمین آذوقه و مایحتاج سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد.

این فضاپیما پس از جدا شدن از پرتاب‌گر در مداری نامناسب قرار گرفت و وارد چرخش سریع شد. 

تلاش برای به دست گرفتن دوباره کنترل این فضاپیما به جایی نرسید و آژانس فدرال فضایی روسیه اعلام کرد این فضاپیما از دست رفته است و احتمالا در مسیر بازگشت به جو زمین منهدم خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
عکسی که شما زدید مال تلسکوپ فضایی هابل هستش