در نشست کتاب‌های تعاملی انتشارات سوره مهر بیان شد؛

«سوره‌ی مهر» به دنبال راه‌اندازی بازاری برای کتاب‌های تعاملی است

انتشارات سوره‌ی مهر به عنوان یکی از اولین ناشران استفاده‌کننده از شیوه‌ی انتشار کتابهای تعاملی در ایران هم اکنون به فکر راه‌اندازی بازاری ویژه برای کتابهای تعاملی خود است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، انتشارات سوره‌ی مهر در قالب نخستین نشست تخصصی و نمایشگاهی خود به بررسی کتابهای تعاملی‌اش پرداخت و بیان کرد که هم اکنون به دنبال راه‌اندازی بازاری برای کتابهای تعاملی است.

"امین نادری"، مسئول سوره ی مهر الکترونیک در این نشست گفت: در نمایشگاه سال گذشته وعده داده بودیم تا کتابهای خود را در قالبهای جدید‌تری ارائه بدهیم و گفتیم که برنامه‌ سوره ی مهر بر اساس ورود او به ارائه انواع کتابهای گویا، تعاملی و ... تنظیم شده است. فکر می‌کنم که افکار عمومی در حال حاضر با کتابهای گویا آشنا شده‌اند و می‌دانند ما به کتابی گویا می‌گوییم که در آن حق مؤلف رعایت شده باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون در برنامه‌ی کتابخوان ما 600 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف ارائه شده و عناوین نشر سوره‌ی مهر همراه با چاپ کاغذی آنها در اختیار عموم قرار گرفته است تا با استفاده از برنامه‌های اندروید و ویندوز دسترسی کاملی به آن داشته باشند.

مسئول سوره‌ی مهر الکترونیک اذعان داشت: کتاب‌های تعاملی تا به امروز محدود به گروه کودک و نوجوان بودند اما ارائه‌ی آنها برای گروه بزرگسال دور از انتظار نیست.

نادری تصریح کرد: هم اکنون اپلیکیشن سه گانه‌های دست به زنم‌ها در قالب کتابهای تعاملی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شده است و کودک می‌تواند در این اپلیکیشن با اجزا و محتوای صحنه ارتباط برقرار کرده و روایت داستان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: امروزه بیش از 40 میلیون دستگاه هوشمند در خانه‌های ما رسوخ کرده و انتشارات سوره ی مهر هم سعی کرده که آثار خود را به اشکال قابل ارائه در این دستگاه‌ها ارائه دهد.
نادری گفت: ما در مقابل تکنولوژی و سرعت پیشرفت آن راه گریزی نداریم و ناگزیر به استفاده از آن هستیم.

ما امروز در آموزش و پرورش خود با ابزار هوشمند کار می‌کنیم پس نباید تکنولوژی را تهدید بدانیم چون همانطور که روزی سنگ را رها کرده و به کاغذ رسیدیم روز هم مجبوریم که کاغذ را رها کنیم.
وی افزود: هم اکنون شاعران و نویسندگان باید به سمت تولید کتاب‌های قابل ارائه بویژه کتابهای تعاملی بیایند تا بتوانیم حس خلاقیت کودکان را محک بزنیم.

نادری خاطر نشان کرد: ما به دنبال راه اندازی بازاری ویژه برای کتابهای تعاملی هستیم و در این زمینه تنها نیستیم و به دنبال داشتن 60 عنوان کتاب تعاملی از سوره‌ی مهر همکاری با سایر ناشران فعال در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان هستیم.

همچنین محمد علی شادزاد، کارشناس سماء و نشر الکترونیک در قسمت دیگری از این نشست گفت: کتاب‌های تعاملی در سال 2007 شکل گرفته‌اند و سوره ی مهر هم جزو اولین ناشران استفاده کننده از این کتابها در ایران است ما به این فکر افتادیم که باید برای کودکان یک بازار ویژه طراحی  کنیم و این بازار در برگیرنده‌ی کتابهای شعر و داستان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار