مشاور وزیر نفت خبر داد:

عرضه 35درصد از سهام پالايشگاه سيراف در فرابورس/صندوقهای بازنشستگی نفت متولی شرکت زیرساخت سیراف شد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش، از ورود سرمایه های مردمی به این طرح یکی از مزایای آن نام برد و گفت: قرار است تا یکسال پس از راه اندازی کامل این طرح، ٣٥ درصد از سهام آن در فرابورس عرضه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛شهاب الدین متاجی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش امروز ( پنجشنبه ١٧ اردیبهشت ماه)در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: صندوق بازنشستگی نفت سرمایه گذاری لازم در این شرکت زیر ساخت را نیز تامین خواهد کرد.
 
متاجی با بیان اینکه طراحی اولیه این طرح تا سال اسفند امسال به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: اجرای این طرح به عنوان مصداق مقاومت اقتصادی می تواند در توسعه کشور نقش مهمی داشته باشد.
 
وی از ورود سرمایه های مردمی به این طرح یکی از مزایای آن نام برد و گفت: قرار است تا یکسال پس از راه اندازی کامل این طرح، ٣٥ درصد از سهام آن در فرابورس عرضه شود.
 
متاجی با بیان این که در صورت مخالفت سهامداران با ورود این میزان سهام به فرابورس، از سهم خوراک آن کم خواهد شد، اظهار کرد: قطعا سهامداران سیراف با کارکرد این طرح با ٧٠ درصد ظرفیت موافق نیستند و ترجیح می دهند از تمام ظرفیت خوراک استفاده کنند.
 
طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.
 
طراحی و ساخت ٨ پالایشگاه میعانات گازی هر یک به ظرفیت ٦٠ هزار بشکه در روز است که ٢٠ درصد سهام آن به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت و ٨٠ درصد سهام آن متعلق به سرمایه گذاران است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار