رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا – قطر:

آزادکاران ایران با 7 مدال بر بام آسیا/بیست و سومین عنوان قهرمانی در قاره کهن

در پایان بیست و هشتمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا تیم کشورمان با کسب 7 مدال رنگارنگ برای 23 بار به مقام نخست رسید.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیست و هشتیمن دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با حضور 21 تیم روز های 16 و17 اردیبهشت ماه در سالن اسپایر شهر دوحه قطر به پایان رسید که شاگردان رسول خادم با چهار مدال طلا،دو نقره و یک برنز و کسب 68 امتیاز برای بیست و سومین بار به مقام قهرمانی رسیدند.

بر این اساس و در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ژیای مودی از چین با نتیجه 9 بر 7 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات ندیربک از قرقیزستان با ضربه فنی شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی برای کسب مدال برنز در حالی که با نتیجه 4 بر صفر از ندیرجان صفراف از ازبکستان پیش بود با ضربه فنی این حریف را شکست داد و به مقام سوم رسید.
 
در وزن ۶۱کیلوگرم بهنام احسان پور در مسابقه اول یانگ جائه هون از کره جنوبی را با ضربه فنی شکست داد. وی در دور دوم نیز مقابل ماساکازو کومل از ژاپن با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. احسان پور در مرحله نیمه نهایی مقابل تیان ژن گانگ از چین با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی به دلیل ناداوری واضح با شکست 3 بر 3 مقابل دولت نیازبیکوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک به مدال نقره این رقابت ها بسنده کرد .حتی اعتراض داوران ایرانی حاضر در این مسابقات یعنی محمد ابراهیم امامی رئیس کمیته داوران و عزیز اطاعتی نیز باعث نشد رأی تیم داوری عوض شود.
 
مسعود اسماعیل پور در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در در دور اول در دور دوم وراسینگ از سریلانکا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد وی در دور سوم ودر مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 پارک ریونگ هاک هوانگ از کره شمالی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 8 و با ضربه فنی روسلان پلی اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیل پور در دیدار فینال مقابل توموتسوگو ایشیدا از ژاپن با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.
 
در وزن ۷۰ کیلوگرم سعید داداش پور در نخستین گام مقابل نورلان بکژانوف از قزاقستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت. وی در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی مقابل زلمیخان یوسوپوف کشتی گیر روسی الاصل تیم تاجیکستان در حالی که با نتیجه 5 بر صفر عقب بود به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده نتوانست به مبارزه خود ادامه دهد. داداش پور علیرغم حضور حریف تاجیک در دیدار فینال به دلیل مصدومیت شدید نتوانست در گروه بازنده ها به مبارزات خود را ادامه دهد و به کارش در مسابقات پایان داد.
 
در وزن ۷۴کیلوگرم پیمان یار احمدی در مسابقه اول عظمت سوفیف از تاجیکستان را با نتیجه ده بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مسلم اولویف کشتی گیر روسی الاصل تیم قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروز شد. یاراحمدی در نخستین تجربه حضور در رقابت های بزرگسالان آسیا و در مرحله نیمه نهایی مقابل رشید قربان اف قهرمان بازی های آسیایی و نفر سوم جهان با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شد.وی در دیدار فینال نیز با شکست 8 بر 2 مقابل دیسوکه شی ما دا از ژاپن نفر پنجم بازی های آسیایی 2014 به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.
 
در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده مدال طلای جوانان جهان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل عظمت دولت بیکوف (نایب قهرمان جوانان جهان در سال 2014) با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و در دور بعد و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 10 بر 5 امید جان عثمان اف قهرمان آسیا در سال 2013 و نفر سوم بازیهای آسیایی از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن با نتیجه 6 بر 3 به برتری دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد.
 
در وزن 97 کیلو گرم محمد حسین محمدیاندر اولین مسابقه اش 6 بر 2 علی خان ژومایف از قزاقستان را مغلوب کرد .وی در دور بعد با نتیجه قاطع 13 بر 2 مقابل رستم اسکندری از تاجیکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدیان در این دیدار مقابل تاکشی یاماگوچی از ژاپن با نتیجه 14 بر 9 به پیروز شد و به فینال رسید.وی در دیدار نهایی نیز با شکست 10 بر 3 ماگمومد موسی یف کشتی گیر روسی الاصل قرقیزستان، قهرمان آسیا و نفر دوم بازی های آسیایی صاحب مدال طلا شد.
 

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 5 بر یک ژانگ دنگ از چین را از پیش رو برداشت. وی در مرحله نیمه نهایی مقتدرانه و با نتیجه 11 بر صفر مقابل محمد صباح از عراق پیروز شد و به فینال رسید.قاسمی در دیدار نهایی در حالی که از حریفش پیش بود در عین ناباوری با شکست و ضربه فنی مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان صاحب گردن آویز نقره شد.شکست قاسمی همه حاضرین به خصوص رسول خادم را بهت زده کرد.

 

رده بندی انفرادی و تیمی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا که روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه با حضور 21 کشور آسیایی در سالن اسپایر شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد، اعلام گردید.

وزن 57 کیلوگرم: 1- بخبایار اردنی بات(مغولستان) 2- صمت ندیربیک(قرقیزستان) 3- یونس سرمستی(ایران)و موریشیتا فومی تاکا(ژاپن) 5- ندیرجان صفراف(ازبکستان) و جین جانگ هاک(کره شمالی)

 
وزن 61 کیلوگرم: 1- دولت نیازبیکوف(قزاقستان) 2- بهنام احسان پور(ایران) 3 - ماساکازو کومی(ژاپن) و نومین باتبولد(مغولستان) 5 – تیان ژن گانگ(چین) و آدلیت مامتوف(قرقیزستان)


وزن 65 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور(ایران)2- توموتسوگو ایشیدا(ژاپن) 3- روسلان پالیف(ازبکستان) و مانداراخان گانزوریک(مغولستان) 5- ازت میراخیموف(قرقیزستان) و هاک هانگ ری یونگ(کره شمالی)


70 کیلوگرم: 1- بکزاد عبدالرحمن اف(ازبکستان) 2- زلیم خان یوسوپوف(تاجیکستان) 3- کوجی ما تاکا فومی(ژاپن) و المان داگدوربیک(قرقیزستان) 5- پراوین رانا(هند) و ادیرخوگانتولگا(مغولستان) و --- 9 – سعید داداش پور(ایران)


وزن 74 کیلوگرم: 1- پیمان یاراحمدی(ایران)2- دیسوکه شی ما دا (ژاپن) 3- رشید قربان اف(ازبکستان) و ناراسینگ یاداو(هند) 5- مسلم اولویف(قرقیزستان) وژگیرزاکاروف(قزاقستان)


وزن 86 کیلوگرم:1- علی رضا کریمی(ایران)2- آتسوشی ماتسوموتو(ژاپن) 3- امید جان عثمان اف(ازبکستان) و پوریو آساخباتار(مغولستان) 5- عظمت دولت بیکوف(قزاقستان) و اینام محمد(پاکستان)


وزن 97 کیلوگرم: 1- محمد حسین محمدیان(ایران) 2- ماگمود موسی یف(قرقیزستان) 3- تاکشی یاماگوچی(ژاپن) و جائه گانگ کیم(کره جنوبی) 5- الیخان ژومایف(قزاقستان) و محمد العبیدی(عراق)


وزن 125 کیلوگرم:1- آیال لازاریف(قرقیزستان) 2- کمیل قاسمی(ایران) 3- ژائو دنگ(چین) و فرخود آناکولوف(تاجیکستان)5- محمد صباح(عراق) و هی تندر(هند)

رده بندی تیمی: 1- ایران (68 امتیاز)2- ژاپن(60 امتیاز) 3- قرقیزستان(54 امتیاز) 4- مغولستان(45 امتیاز) 5- ازبکستان(41 امتیاز) 6- قزاقستان(34 امتیاز) 7- هند(32 امتیاز) 8- تاجیکستان(24 امتیاز) 9- چین(24 امتیاز) 10 – کره جنوبی(20 امتیاز)

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
دلاوران خسته نباشید.به امید اینکه وزارت ورزش با دادن پاداشهای خوب باعث رفع خستگی این عزیزان شود.
آخرین اخبار