واشینگتن پست نوشت:

توافق ایران و آمریکا درباره بازگشایی دفاتر دیپلماتیک جدید در پایتخت دو کشور

ایران و آمریکا درباره بازگشایی دفاتر دیپلماتیک جدید در پایتخت‌های دو کشور موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران واشینگتن پست در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمریکا برای اولین بار پس از قطع روابط با ایران از سال 1979 به دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن اجازه می‌دهد به محل جدیدی نقل مکان کند. در عوض گفته شده به سوئیس هم که حافظ منافع آمریکا در ایران است اجازه داده می‌شود دفاتر جدیدی در تهران داشته باشد.

 این خبر بعد از اینکه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته به محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل رفت منتشر شد. جان کری عملا اولین مقام ارشد آمریکایی است که پس از سالها چنین اقدامی انجام داده است.

دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن وظیفه صدور روادید، دادن گذرنامه و ارائه برخی امور فرهنگی برای حدود یک و نیم میلیون آمریکایی ایرانی تبار را در این کشور بر عهده دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشـاه زیبا
۱۲:۱۸ ۳۰ تير ۱۳۹۴
کرمانشـاه شهر بزرگ و خوبیه و مرکزیت کل غرب ایران ویک شهر توریستیه و داخل شهر کرمانشـاه و اطراف کرمانشـاه دیدنیهای فراوانی داره مثل:طاق بستان-بیستون-تکیه معاون الملک-تکیه بیگلربیگی-بازارسنتی کرمانشاه-باغ پرندگان-باغ گلها-پارک کوهستان-سراب نیلوفر-غارقوری قلعه-معبد آناهیتا وخیلی جاهای دیگه.امکانات شهری کرمانشـاه مثل:فرودگاه بین المللی-منوریل و مترو بزودی افتتاح خواهد شد-پاساژها و بازارهای خوب-پل قوسی-دارا بودن بزرگترین فضای سبز کشور-پالایشگاه نفت-ورزشگاههای بزرگ مثل ورزشگاه15000 نفری امام-بیمارستانهای خوب و بزرگ در سطح شهر مثل:بیمارستان امام رضا(ع)-بیمارستان امام حسین(ع)و...-بزرگترین دانشگاههای کشور در کرمانشـاه مثل دانشگاه رازی-دانشگاه آزاد کرمانشـاه و...(مقدمتان به کرمانشـاه گهواره تمـدن و پایتخت گردشگری گلباران)
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مثل اینکه این امریکایی ها از تسخیر لانه جاسوسی درس عبرت نگرفتند اگر صدبار دیگه هم لانه کنند روسرشون عین صدبارو خراب میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
الان این عکس چه ربطی به خبر داشت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اردلی
۱۷:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
افتتاح دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران یعنی عملیات پی کنی لانه جاسوسی . نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم زیرا در صورت تحقق این امر هیچ فردی از گزش زهرآگین نیش دشمن مصون نخواهد ماند بگذارید آمریکا مانند این سی و شش سال گذشته زوزه بکشد .
آخرین اخبار