هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال + جدول رده‌بندی

تراکتور با عدد افتخار آبی به استقلال درس داد/گسترش شکست های پرسپولیس در زمین گسترش/منصوریان قهرمانی را به تبریز موکول کرد

هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال کشور امروز به صورت همزمان با انجام 8 بازی برگزار شد که در مهمترین بازی تراکتور سازی با برد پرگل مقابل استقلال این تیم را از رسیدن به سهمیه آسیا ناامید کرد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته بیست و نهم لیگ برتر امروز با انجام 8 دیدار برگزار می شود و در این هفته مهم‌ترین دیدار بین دو تیم استقلال تهران و تراکتور سازی خواهد بود که تقابل آندو با تیم سابق خود نیز به حساب می‌آید.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*پیکان 2 - راه آهن 3
 
تیم های فوتبال پیکان و راه آهن از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می گیرند. 
 
تیم فوتبال پیکان که با 25 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است میزبان راه آهنی است که به لطف برد در دیدار قبل 25 امتیازی شده و تنها تفاضل گل این تیم را پایین تر از تیم پیکان قرار داده  است.

باخت در این دیدار می تواند به منزله سقوط تیم بازنده به لیگ یک باشد اما تیم برنده نه تنها رقیب را به لیگ یک می فرستد بلکه می تواند تیم حضور خود را در لیگ برتر تا حد زیادی تثبیت کند. 
 
در حال حاضر تیم های گسترش فولاد تبریز، ملوان و استقلال خوزستان بالاتر از این دو تیم در جدول قرار دارند و تیم پیروز می تواند جای این تیم ها را در جدول بگیرد. مسابقه رفت بدون رد وبدل شدن گل به پایان رسیده است.

داور: یدالله جهانبازی،کمک ها: سعید زارع- ایوب غلامزاده

ترکیب پیکان:
مهدی رحمتی، محمد نصرتی، سیاوش یزدانی، وحید حیدریه، اویبک کلیچو، آندره فریرا، جی لوید ساموئل، احمدجمشیدیان، مرتضی آقاخان، حسین کریمی و سعید دقیقی
سرمربی: صمد مرفاوی

ترکیب راه آهن:
ایگور ننزیچ، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، بهادر عبدی، رامین رضاییان، نوید خوش هوا، مجتبی شیری، سیامک کوهنورد، مارتین موتومبا، عباس محمدرضایی و امین منوچهری
سرمربی: فرهاد کاظمی

حواشی:
* تیم پیکان به جز سیاوش اکبرپور و امیرحسین فشنگچی از سایر بازیکنان باتجربه خود استفاده کرده است و محمد نصرتی، احمد جمشیدیان، ساموئل سعید دقیقی و مهدی رحمتی در زمین حضور دارند.
* ترکیب تهاجمی راه‌آهن که برای بقا در لیگ به برد در این مسابقه احتیاج دارد، با حضور امین منوچهری، عباس محمدرضایی، بهادر عبدی، رامین رضاییان و مارتین موتومبا آرایش یافته است.
* حسین کریمی مهاجم جوان پیکان که در بازی های سرنوشت ساز سال گذشته با سرمربیگری فرهاد کاظمی مقابل فجرسپاسی درخشید در این بازی در ترکیب ثابت تیمش حضور دارد. او زوج سعید دقیقی است.
* 4 بازیکن خارجی از 4 ملیت مختلف در زمین حضور دارند.
* مسابقه پیکان ـ راه‌آهن یکی از حساس ترین رقابت های امروز لیگ‌برتر فوتبال ایران است.
* در حال حاضر نزدیک به 1200 تماشاچی در ورزشگاه شهرقدس حضور دارند.
* سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان پیکان به شدت از سوی حاضران در ورزشگاه مورد تشویق واقع شد.
* در حال حاضر خبرنگار چندانی در ورزشگاه شهرقدس حضور ندارد.
*اسکوبورد ورزشگاه از دقیقه 20 شروع به کار کرد.
*بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی پیکانی ها درگیری شدیدی در بین بازیکنان دو تبم ایجاد شد چرا که راه آهنی ها معتقد بودند گل کریمی در موقعیت خطا به ثمر رسید.
*زمانی بیشتر از 5 دقیقه در بازی به دلیل درگیری بازیکنان وقفه به وجود آمد.
*داور این بازی 7 دقیقه زمان تلف شده محاسبه کرد.
*علیرضا محمد، شیث رضایی و میثاق معمارزاده با حضور در ورزشگاه از این بازی دیدن کردند.

دقایق حساس:

دقیقه 5: پاس سعید دقیقی در محوطه جریمه راه آهنی ها موقعیت خطرناکی را روبروی دروازه این تیم ایجاد کرد اما این توپ از جلوی پای بازیکنان این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 6: سانتر موتومبا از چپ، بیرون از محوطه شش قدم پیکانی ها با ضربه بی دقت رضاییان ادامه یافت که از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 10: حمله سریع پیکانی ها روی دروازه راه آهن شکل گرفت اما ضربه بازیکنان این تیم از بالای دروازه ننزیچ به بیرون رفت.

دقیقه 20: سعید دقیقی از تیم پیکان کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 28: ضربه زیبای رامین رضاییان از فاصله 20 متری، با اختلاف کمی از کنار دروازه رحمتی بیرون رفت.

دقیقه 29: اویبک کیلیپو با دریبل یکی دو بازیکن راه آهن فرصت خوبی را برای بازیکنان پیکان ایجاد کرد اما در حالی که می توانست با پاس دادن به بازیکنان دیگر پیکان فرصت خطرناک تری ایجاد کند؛ خودش ضربه را زد اما این توپ را ننزیچ گرفت.

نیمه اول بازی با تساوی بدون گل تمام شد.

دقیقه 52: در یک فرصت غافلگیر کننده پیکان 2 با دیرک دروازه تیم راه آهن را لرزاند. ابتدا سعید دقیقی به دیرک افقی زد و در بر گشت ضربه حسین کریمی دیرک عمودی حریف را لرزاند. راه اهن خوش شانس بود که دروازه اش در این 2 فرصت روی پاشنه نچرخید.

دقیقه 54: موتومبا از تیم راه آهن کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 55: حرکت مارتین موتومبا از قلب دفاع پیکانی ها با ضربه محکم و روپای وی در محوطه جریمه این تیم ادامه یافت و این شوت محکم به تور دروازه پیکانی ها بوسه زد. این گل در دقیقه 54 به ثمر رسید.

دقیقه 56: یک دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل راه آهنی ها، پیکانی در حمله ای سریع روی دروازه این تیم هجوم برد و در محوطه شش قدم راه آهنی ها، سیدحسین کریمی توانست با ضربه ای آرام توپ را به گل تساوی این تیم تبدیل کند.

دقیقه 64: سعید دقیقی با پاسی عرضی در محوطه جریمه جمشیدیان را صاحب توپ کرد وی نیز ضربه زیبایی را روانه دروازه راه آهنی ها کرد و توپ با برخورد به مدافعان راه آهن وارد دروازه این تیم شد. این گل در دقیقه 64 به ثمر رسید.

دقیقه 66: رامین رضاییان از فاصله 25 متری و از روی یک ضربه استگاهی، یکی از زیباترین گل های لیگ امسال را به ثمر رساند.

دقیقه 70: رامین رضاییان ضربه ایستگاهی راه آهنی ها را از فاصله 30 متری از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 80: پیکانی ها در حالی که می توانستند گل سوم خود را وارد دروازه راه آهن کنند، شوت محکم مهاجم این تیم را ننزیچ مهار کرد.

دقیقه 90: ضربه سر سیاوش یزدانی می توانست در آخرین دقیقه بازی گل سوم را برای پیکانی ها به ارمغان بیاورد که این اتفاق نیفتاد و این توپ به بیرون رفت.

دقیقه 94: رامین رضاییان در دقیقه 90 + 5 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

این بازی در نهایت با برد 3 بر 2 راه آهن تمام شد.

*ذوب آهن 2 - ملوان 0
 
 تیم های فوتبال ذوب آهن و ملوان از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می گیرند. 
 
تیم فوتبال ذوب آهن به لطف درخشش در مرحله برگشت  با 48 امتیاز به رتبه چهارم جدول صعود کرده است این تیم در صورتی که در برابر تیم فوتبال ملوان به برتری دست یابد می تواند رتبه چهارمی خود را تثبیت کند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را قبل از برگزاری فینال جام حذفی بدست آورد این در حالی است که توقف در این بازی در صورتی که با برد دو تیم فولاد خوزستان و  استقلال تهران همراه باشد می تواند تیم ذوب آهن را یک بار دیگر به رتبه ششم بفرستند.

 تیم فوتبال ملوان 27 امتیازی نیز در رده دوازدهم قرار دارد و اختلاف این تیم با تیم پانزدهم جدول تنها 2 امتیاز است بر تیم ملوان می توان حضور این تیم را در لیگ سال آینده قطعی سازد اما توقف در این دیدار یک بار دیگر تیم ملوان را در خطر سقوط قرار می دهد مسابقه رفت با برتری 1-3 ذوب آهن خاتمه یافت است. 
 
مازیار زارع و عزیز معبودی محرومان این مسابقه هستند که هر دو بازیکن تیم ملوان می باشند.

داور: علیرضا فغانی،کمک ها:محمدرضا منصوری، محمد راهی

ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، دانیال اسماعیلی فر، علی حمام، مهرداد قنبری، ، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان ،مهدی رجب زاده و مسعود حسن زاده
سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب ملوان:
 سیدحسین حسینی، حسن جعفری، محمدحسین کنعانی، عزت الله پورغاز، محسن یوسفی، فرید مختاری، محمد آبشک، پژمان نوری ،فرزاد حاتمی، سعید یوسف زاده و سیدجلال رافخایی
سرمربی: فیروز کریمی

حواشی:

*فرید مختاری بازیکن جوان ملوان که اولین تجربه لیگ‌برتری خود را پشت سر می‌ گذارد، جانشین عزیز معبودی محروم شده است.
*مازیار زارع هافبک باتجربه ملوان در ترکیب انزلی چی ها حضور ندارد. در عین حال کاوه رضایی نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب ذوب‌آهن نیست.
*در دقایق اولیه بازی یک بازیکن ذوب‌آهن برای رفع مشکل ضروری(!) از زمین بیرون رفت و بعد از یکی، دو دقیقه دوباره به ترکیب تیمش اضافه شد.

دقایق حساس:

دقیقه 19: شوت مهدی رجب‌زاده راهی به دروازه ملوان نیافت.

دقیقه 23: ضربه محکم و تماشایی پژمان نوری با واکنش رشید مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه 24: رشید مظاهری سانتر ارسالی از نقطه کرنر را با رشادت دفع کرد تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

دقیقه 36: ضربه سر مسعود حسن زاده آرام در آغوش حسینی دروازه‌بان ملوان آرام گرفت.

دقیقه 40: با شدت گرفتن حملات ذوب‌آهن سیدحسین حسینی گلر ملوان بعد از برخورد با مهاجم ذوب‌آهن یکی، دو دقیقه ای روی زمین خوابید تا بازی از تب و تاب بیافتد. 

دقیقه 41: اشتباه دروازه‌بان ملوان در دفع از جناح راست می‌ توانست منجر به اولین گل ذوب‌آهن بشود که این ضربه با اختلاف کم بیرون رفت.

دقیقه 42: شوت تماشایی قاسم حدادی فر از بالای دروازه ذوب‌آهن با حداقل اختلاف به اوت رفت.

دقیقه 43: فرزاد حاتمی برخورد با رشید مظاهری توسط داور با کارت زرد جریمه شد.

نیمه اول بازی با تساوی بدون گل تمام شد.

دقیقه 51: قاسم حدادی فر با دریبل مدافعان ملوان آهنگ دروازه ملوان را کرد که در بین دو مدافع حریف نقش بر زمین شد. اما او در حالی که انتظار داشت یک پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته شود، علیرضا فغانی وی را به دلیل تمارض با کارت زرد جریمه کرد. 

دقیقه 58: نفوذ بازیکنان ذوب‌آهن در محوطه شش قدم با بی دقتی حسن زاده به اوت رفت. مسعود حسن زاده از تیم ذوب آهن کارت زرد گرفت.

دقیقه 77: احسان پهلوان با نفوذ به محوطه جریمه با پای راست ضربه ای به سمت دروازه ملوان زد که این توپ پس از برخورد به پای دفاع حریف از خط دروازه ملوانی ها گذشت.

دقیقه 85: پاس به بیرون مرتضی تبریزی و شوت قاسم حدادی فر از پشت محوطه جریمه با حداقل فاصله به اوت رفت.

دقیقه 88: ارسال قاسم دهنوی از جناح راست با ضربه عجیب مرتضی تبریزی وارد دروازه ملوان شد.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*استقلال تهران 1 - تراکتورسازی 4
 
تیم های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می گیرند. 
 
تیم فوتبال تراکتورسازی که با 54 امتیاز صدرنشین لیگ است در حالی در خانه استقلال تهران به میدان می رود که برای حفظ صدرنشینی خود باید این مسابقه را با برد به پایان برساند، این در حالی است که آبی پوشان پایتخت برای حفظ کسب سهمیه تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در هر دو مسابقه پیش رو خود پیروز شود هر نتیجه ای غیر از برد استقلال راحتی روی کاغذ نیز از سهمیه آسیا دور می سازد. 
 
بی تردید تقابل آندرانیک تیموریان با تیم خود نیز یکی از جذابیت‌های این بازی است و این اتفاق می تواند در داخل و بیرون زمین حوادث زیادی را به همراه داشته باشد. 
 
مسابقه رفت این مسابقه با تساوی 2-2 به پایان رسیده است.

داور: حسین زرگر، کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی- تورج عیوض محمدی

ترکیب استقلال:
محسن فروزان، امیر حسین صادقی، مگویان، هاشم بیک زاده، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، کرار، بهنام برزای، محسن کریمی، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی
سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تراکتورسازی:
حامد لک، میر هانی هاشمی، خالد شفیعی، فریرا دو سانتوس، محمد ایرانپوریان، احمد کامدار، آندرانیک تیموریان، فرید کریمی، فرشاد احمدزاده، سامان نریمان جهان و ادینهو
سرمربی: تونی اولیویرا

حواشی:
*حامد لک دروازه بان تراکتورسازی بعد از حضور در زمین برای گرم کردن به سمت هواداران رفت و در حالی که تلفن خود را به سمت تماشاگران گرفته بود رو به آنها که تعدادشان بیش از 12 هزار نفر است عکس سلفی گرفت. لک هنگامی که قصد داشت زمین را ترک کند با شعارهای پیاپی هواداران استقلال روبرو شد که در همین لحظه پیراهن قرمز خود را بوسید که هواداران استقلال خشمگین شده و به شدت علیه این بازیکن شعار دادند.
*تمام بازیکنان تراکتورسازی برای گرم کردن وارد زمین شدند اما آندرانیک تیموریان این کار را نکرد و در زمین حاضر نشد.
*هواداران قبل از سوت آغاز بازی به شدت امیر قلعه نویی را مورد تشویق قرار دادند.
*در حالی که امیر قلعه نویی قصد داشت به سمت نیمکت تیمش برود، تلاوت آیاتی از قرآن در مراسم ابتدایی بازی آغاز شد و سرمربی آبی ها در تونل ورودی زمین ایستاد تا تلاوت قرآن پایان یابد.
*هواداران قبل از سوت زرگر به شدت از کاپیتان تیمشان خواستار حضور در کنار زمین بودند که رضا عنایتی هم تیمی هایش را به جایگاهی که هواداران حضور داشتند برد.
* هاشم بیگ زاده بعد از اینکه تابلوی تعویض را دید حاضر نشد با یعقوب کریمی دست دهد و در یک متری او از زمین خارج شد و این حرکت باعث اعتراض هواداران استقلال به این بازیکن شد.
* طرفداران تیم فوتبال استقلال در حالی که 10 دقیقه به پایان دیدار تیم شان برابر تراکتور باقی مانده از استادیوم خارج می شوند و به نظر می رسد امیدی برای تغییر نتیجه در این بازی ندارند.

دقایق حساس:

دقیقه 3: اولین کرنر برای استقلالی ها شکل گرفت که کرار از سمت چپ فرستاد و با دخالت دوسانتوس توپ برگشت داده شد.

دقیقه 8: اشتباه امید ابراهیمی در میانه میدان باعث شد ادینیو صاحب فرصت شود و نریمان جهان را روانه دروازه فروزان کند و این بازیکن در حالتی تک به تک گل اول تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 12: فرار برزای به سمت محوطه جریمه با دخالت آندرانیک تیموریان این بازیکن را متوقف کرد که داور به برزای کارت زرد نشان داد و اعتقاد داشت او تمارض کرده است.

دقیقه 17: خطای واضح ایران پوریان روی جاسم کرار پشت محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی را نصیب استقلال کرد و داور به مدافع تراکتور نیز یک کارت زرد داد.

دقیقه 18: ضربه ایستگاهی را در حالی که آندرانیک تیموریان پیش از نواخته شدن روی سانتی مترهای آن با داور بحث می کرد را امید ابراهیمی برای استقلال به بدترین شکل به بالای دروازه زد.

دقیقه 25: پرتاب اوت آندرانیک تیموریان درون محوطه جریمه طی یک رفت و برگشت در پشت محوطه جریمه به احمدزاده رسید که شوت این بازیکن از بالای دروازه فروزان به بیرون رفت.

دقیقه 30: روی یک ضربه ایستگاهی جاسم کرار توپ را به سمت دروازه تراکتورسازی فرستاد که دفع اشتباه حامد لک این فرصت را در ریباند برای امید ابراهیمی مهیا کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه 33: جاسم کرار روی ضربه ایستگاهی بار دیگر دروازه تراکتور را با خطر مواجه کرد که لک توپ را به کرنر فرستاد. در ضربه کرنر هم صادقی نتوانست به خوبی دروازه را نشانه بگیرد و ضربه سرش به بیرون رفت.

دقیقه 39: روی ارسال از سمت چپ استقلال، ادینیو بدون مزاحم در محوطه جریمه با ضربه سر دروازه فروزان را تهدید کرد که توپش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 40: حرکت پا به توپ محسن کریمی در پشت محوطه جریمه در نهایت فرصت شوتزنی را در اختیار شهباززاده قرار داد که ضربه مهاجم استقلال را لک مهار کرد.

دقیقه 42: شوت نه چندان قدرتمند هاشم بیگ زاده از روی یک ضربه ایستگاهی را لک در شرایطی دشوار مهار کرد.

دقیقه 43: شوت سامان نریمان جهان از گوشه محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 44: شفیعی از تیم تراکتور سازی کارت زرد گرفت.

دقیقه 45: اینبار نوبت نریمان جهان بود که از اشتباه مدافعان استقلال استفاده کند و فرصت را درون محوطه جریمه در اختیار ادینیو قرار دهد تا آقای گلی فعلی لیگ برتر با گل حسن ختام نیمه اول را اعلام کند.

نیمه اول با برد 2 بر یک تراکتور سازی تمام شد.

دقیقه 51: پاس آندرانیک تیموریان به نریمان جهان موقعیت خوبی را برای تراکتورسازی مهیا کرد که ضربه مهاجم سرخپوش به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه 56: بار دیگر اشتباه از مدافعان و دروازه بان استقلال و گلی دیگر برای تراکتورسازی؛ حرکت ادینیو و سامان نریمان جهان در نهایت سامان نریمان جهان را با فروزان در محوطه جریمه تک به تک کرد تا این بازیکن گل دوم خود را از میان پاهای فروزان به ثمر برساند. وی در شادی پس از گل خود پیراهنش را درآورد و کارت زرد گرفت.

دقیقه 70: ارسال خسرو حیدری و ضربه شهباززاده در میانه راه به مدافع تراکتور برخورد کرد تا تنها یک کرنر برای استقلال شکل گیرد و روی کرنر هم هم آبی پوشان به نتیجه ای نرسیدند.

دقیقه 71: شوت جاسم کرار از پشت محوطه جریمه را حامد لک مهار کرد تا استقلالی ها بار دیگر ناکام بمانند.

دقیقه 72: کرار بار دیگر در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوت شد که ضربه اش از بالای دروازه به بیرون رفت. مهرداد بایرامی از تیم تراکتور کارت زرد گرفت.

دقیقه 76: ارسال کرنر یعقوب کریمی با ضربه سر شهباززاده از کنار دروازه لک به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 78: ستاره تراکتورسازی در این دیدار، بار دیگر از فضای بین هافبک ها و مدافعان استقلال استفاده کرد و با دریبل امیرحسین صادقی وارد محوطه جریمه شد و ضربه اش را وارد دروازه فروزان کرد.

دقیقه 79: ضربه آرام سجاد شهباززاده درون محوطه جریمه را حامد لک با خونسردی مهار کرد.

دقیقه 86: استقلال توسط رضا عنایتی فرصت خوبی برای گلزنی داشت که تعلل مهاجم استقلال تنها یک کرنر نصیب این تیم کرد.

این بازی در نهایت با حساب 4 بر 1 به سود تراکتور سازی تمام شد.

حاشیه های پس از دیدار:

بازیکنان با اتوبوس به هتل المپیک رفتند.

حیدری و ابراهیمی با هم به خانه هایشان رفتند. قلعه نویی با مربیان در مورد شکست مقابل تراکتورسازی به صحبت پرداخت.

تعدادی هوادار جلوی درب هتل المپیم را مسدود کردند تا با بازیکنان دیدار کنند.

بوستانی آخرین نفری بود که ورزشگاه را ترک کرد.

عنایتی نیز اخرین نفری بود که هتل المپیک را ترک کرد، وی با مربیان به صحبت پرداخت.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*پرسپولیس 1 - گسترش فولاد تبریز 2

تیم‌های گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس از ساعت 18 روز یکشنبه در برابر هم قرار می‌گیرند. 

تیم گسترش فولاد تبریز در حالی میزبان سرخ پوشان پایتخت است که با 28امتیاز در 28 بازی عنوان یازدهم لیگ را به خود اختصاص داده است. با این وجود هنوز این تیم روی کاغذ امکان سقوط به لیگ یک را دارد. تیم گسترش فولاد تبریز در صورت برد در این مسابقه می‌تواند جایگاه دهم را از آن خود سازد. اما توقف تیم گسترش فولاد ممکن است به سقوط سه پله‌ای این تیم در جدول منجر شود. 

تیم فوتبال پرسپولیس 33 امتیازی هم تنها می‌تواند امیدوار باشد که با کسب نتیجه مناسب، جایگاه تیم صبا را در رده هشتم بگیرد، اما توقف در این بازی  ممکن است یک بار دیگر تیم پرسپولیس را به رده هشتم بفرستند. هر چند که برانکو تصمیم دارد در آستانه دربی به برخی از نفرات اصلی تیم استرات بدهد تا آن‌ها در بازی با  تیم استقلال آماده شوند. 

مسابقه رفت با تساوی 2-2 به پایان رسیده است. علیرضا نورمحمدی از تیم فوتبال پرسپولیس تنها بازیکن سه اخطاره سرخ پوشان پایتخت برای این مسابقه است.

داور: احمد صالحی، کمک ها: سعید علی نژادیان، علیرضا ایلدروم

ترکیب گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، محسن حسینی، امید نظامی پور، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، میثم نقی زاده، پیمنتا، محمد امین درویشی، جابر انصاری و محمد ابراهیمی
سرمربی: فراز کمالوند

ترکیب پرسپولیس:
سوشا مکانی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، رضا خالقی فر، مهدی جعفرپور، احمد نوراللهی، میلاد کمندانی، فرناندو گابریل، هادی نوروزی، علی علیپور و مهدی دغاغله
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

حواشی:

*برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به بازیکنان اصلی اش در این دیدار استراحت داده و به همین دلیل محمد نوری، امید عالیشاه، حمید علی عسگری و مهدی طارمی به تبریز نرفتند. مهدی جعفرپور،میلاد کمندانی،علی علیپور و مهدی دغاغله در این بازی فیکس هستند و از ابتدا در ترکیب به میدان رفته اند.
*گسترشی ها با نفرات اصلی به میدان رفته اند تا در این بازی هر سه امتیاز را بگیرند تا در هفته پایانی با خیال راحت بازی کنند.
*برانکو ایوانکوویچ و پانادیچ مربی دروازه‌بانان پرسپولیس به زمین چمن آمدند و برای آشنایی با زمین از نقاط مختلف ورزشگاه دیدن کردند.
*نادر باقری مربی سابق دروازه‌بانان تیم پرسپولیس امروز با حضور در ورزشگاه گسترش فولاد در میان پرسپولیسی‌ها قرار گرفت و با آنها خوش و بش کرد.
*با توجه به بازی امروز تراکتورسازی مقابل استقلال تعداد بسیار کمی از هواداران به ورزشگاه گسترش فولاد آمدند در حالیکه کمتر از یک ساعت تا زمان بازی باقی مانده کمتر از 10 تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند به طوری که تعداد مأموران نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه چندین برابر هواداران است.
*با توجه به اینکه ورزشگاه گسترش فولاد تبریز پروژکتور ندارد و این بازی در حدود ساعت 20 به پایان می‌رسد تصویربرداران حاضر در ورزشگاه نگران تصاویر ارسالی هستند چرا که هوای تبریز هم ابری است و هوا زودتر از معمول تاریک خواهد شد و مشخص نیست در این شرایط تصویربرداری این بازی با چه کیفیتی از تبریز مخابره خواهد شد.
*همانطور که پیش‌بینی شد به خاطر بازی پخش مستقیم تراکتورسازی استقلال ورزشگاه بنیان دیزل با وجود پذیرایی است تیم پرسپولیس سکوهای خالی فراوانی داشت.
* مبین میردورقی بازیکن پرسپولیس که از نیم فصل به این تیم پیوسته بالاخره در فهرست نفرات قرمزپوشان جای گرفت.
* ترکیب پرسپولیس در بازی مقابل گسترش با ترکیب همیشگی این تیم متفاوت است. در بازی امروز رضا خالقی فر، مهدی دغاغله و علی علیپور مثلث خط حمله قرمزپوشان را تشکیل می‌ دهند.
* در جمع گسترشی ها مرتضی اسدی کاپیتان این تیم باتجربه ترین بازیکن میدان است.
* مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا و فرناندو گابریل سه بازیکن برزیلی حاضر در میدان اند.
* در حالی که تماشاچی چندان به تماشای این بازی نیامده پرسپولیس لیدرهای خود را به تبریز آورده است.
*عباس آقایی مربی گسترش و بازیکن سابق پرسپولیس خوش و بش گرمی با قرمزپوشان به خصوص کریم باقری داشت که با وی یک جام قهرمانی در دوره افشین قطبی بالای سر برده است.
بابک حاتمی بازیکن تبریزی پرسپولیس با دسته گل به سمت نیمکت گسترش فولاد آمد.
* بعد از زدن گل تراکتورسازی به استقلال کلیه هواداران حاضر در ورزشگاه چه آنهایی که طرفدار میزبان بودند و چه آنها که به پرسپولیس علاقه داشتند، از پیروزی تیم تراکتورسازی در آن لحظه خوشحال بودند.
* کلیه عکاسان حاضر در ورزشگاه به غیر از یک نفر پشت دروازه پرسپولیس قرار گرفتند چون احتمال می‌ دادند که تیم گسترش فولاد برای بقای قطعی در لیگ در این مسابقه به گل برتری می‌ رسند.
* حدود 100 هوادار پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه از لحظه دریافت گل تیم محبوبشان تا دقیقه 35 در سکوت مطلق به سر می‌ بردند.
* هر چقدر سیداحمد صالحی داور مسابقه در تمام جاهایی که توپ در آن حضور داشت با آمادگی بدنی بالا حضور به موقعی داشت، کمک داور مسابقه در دو مورد که یک کرنر به نفع گسترش فولاد و یک خطا روی جابر انصاری رخ داد و آن را اعلام نکرد، مرتکب اشتباه شد و اعتراض هواداران میزبان را برانگیخت.
* در لحظه ای که جابر انصاری نقش بر زمین شده بود گابریل دست به بازی جوانمردانه زد و توپ را به بیرون از زمین فرستاد که مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.
* زمانی که احمد نوراللهی بعد از مصدومیت ابراهیمی مهاجم گسترش توپ را به بیرون زد، تماشاگران پرسپولیس از این حرکت با شعار پرسپولیس با فرهنگ تجلیل کردند.
* تماشاگران گسترش که تعداد چندانی هم ندارند، در لحظاتی نام علی دایی را به زبان آوردند که این طعنه ای به نمایش نه چندان خوب پرسپولیس بود.
* بعد از گل دوم تراکتورسازی کل حاضران در ورزشگاه تا لحظاتی یک صدا تیم تراکتورسازی را تشویق کردند.
* از اواسط نیمه اول محمد عباس زاده، افشین اسماعیل زاده و میردورقی خود را برای حضور احتمالی در میدان گرم کردند.
* غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و محمد فنایی از ناظران ویژه مسابقه بودند که از کنار زمین مسابقه را زیرنظر داشتند.
* نادر باقری مربی گلرهای سابق پرسپولیس که سابقه همکاری با فراز کمالوند را در تراکتورسازی داشت از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا می‌ کرد.
* جابر انصاری مهاجم گسترش بعد از گل دوم با حرکتی آکروباتیک ورزشگاه را به وجد آورد.
* انصاری بعد از گلزنی مقابل پرسپولیس شادی گلش را تقدیم به زنوزی مالک باشگاه گسترش کرد.
* گوینده حاضر در ورزشگاه تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم را 582 نفر اعلام کرد.
* تیم پزشکی پرسپولیس روی دستان نوراللهی یخ گذاشت و او نیز مانند عباس زاده به سمت رختکن پرسپولیس برای مداوای عزیمت کرد.
* هواداران گسترش فراز کمالوند را با لقب «مورینیو» مورد تشویق قرار دادند.

دقایق حساس:

دقیقه 13: شوت پیمنتا را مدافعان پرسپولیس به کرنر فرستاد که روی ارسال همین بازیکن از نقطه کرنر درویشی ضربه سر زد و باز هم در برگشت پیمنتا توپ را به انصاری رساند و ضربه تماشایی او وارد دروازه شد.

دقیقه 20: ضربه سر خطرناک علیپور را داود نوشی صوفیانی دفع کرد که در برگشت مرتضی اسدی با خطا روی هادی نوروزی اجازه نداد دروازه باز شود. در این صحنه اسدی کارت زرد گرفت.

دقیقه 22: شوت سنگین میثم نقی زاده از پشت دروازه با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 36: جعفری از پرسپولیس کارت زرد دریافت کرد.

نیمه اول با برد یک بر صفر گسترش فولاد تمام شد.

دقیقه 50: گسترش فولاد برای بار دوم دروازه پرسپولیس را فروریخت. این بار هم جابر انصاری روی کرنر ارسالی از جناح راست با ضربه سر از روی خط شش قدم برای دومین بار دروازه سوشا را باز کرد.

دقیقه 87: جونیور تادو مهاجم پرسپولیس از روی نقطه پنالتی برخلاف جهت دروازه‌بان گسترش گل اول تیمش را به ثمر رساند. این پنالتی روی خطای نوشی صوفیانی روی هادی نوروزی به دست آمد.

این بازی در نهایت با برد 2 بر یک تیم گسترش تبریز تمام شد.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*سایپا 3 - استقلال خوزستان 2
 
تیم های فوتبال سایپا و استقلال خوزستان از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می گیرند. 
 
تیم فوتبال سایپا با 28 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و با توجه به اختلاف فراوان با تیم های بالای جدول شانسی برای رسیدن به رتبه ششم را ندارد اما برای تثبیت رتبه خود لازم است که در دو مسابقه پایانی خود صاحب 3 امتیاز شود. 
 
از طرفی دیگر تیم استقلال خوزستان 26 امتیازی هم با قرار گرفتن در رده سیزدهم در حال حاضر در خارج از منطقه خطر قرار دارند، اما اختلاف این تیم با تیم های چهاردهم و پانزدهم تنها یک امتیاز است برد در این مسابقه می تواند در بهترین حالت بقای تیم استقلال خوزستان را در لیگ کنونی تثبیت کند. 
 
در این بازی سید مهدی صالحی که در نیم فصل از تیم سایپا جدا شد مقابل تیم سابق خود قرار می گیرد به همین خاطر این مساله بار دیگر رویارویی جلالی و سید صالحی را به همراه دارد. 
 
مسابقه رفت با برتری 1-0 استقلال خوزستان به پایان رسیده است.

داور: تورج حق وردی، کمک ها:حسن یوسفی، بابک عباسقلی زاده

ترکیب سایپا:
محمدرضا اخباری، ابراهیم شکوری ، سجاد مشکل پور، مجید ایوبی ، مسیح زاهدی ،روزبه شاه علی دوست، ابراهیم صادقی ،علی زینالی، مجتبی رمضانی ، میلاد میداوودی و محمد نزهتی
سرمربی: مجید جلالی

ترکیب استقلال خوزستان:
پرویز کریمی، محمد طیبی، موسی کولی بالی، میثم دورقی، مجید حیدری، ،میثم مجیدی ،محمدرضا مهدوی، ، ایمان باصفا، یزدان عباسیان، مهدی مومنی، و سیدمهدی سیدصالحی
سرمربی:عبدالله ویسی

حاشیه‌ها:

* تیم سایپا در ترکیب خود تنها از دو بازیکن خوزستانی سجاد مشکل پور و میلاد میداوودی استفاده می‌ کند.
* سیدمهدی سیدصالحی کاپیتان استقلال‌خوزستان در نیم فصل اول عضو باشگاه سایپا بوده است.
* حدود 200 تماشاچی استقلال‌خوزستان در ورزشگاه حاضرند تا تیمشان حتما با امتیاز میدان را ترک کند.
* عبدالله ویسی برای بازی مقابل سایپا از محمدرضا مهدوی به عنوان بازیگردان استفاده کرده و میثم بائو را نیمکت نشین کرده است.
* سایپا با تمام قوا در این بازی حاضر شده تا حرف و حدیثی اطراف این تیم نباشد.

دقایق حساس:

دقیقه 2: نفوذ مجتبی رمضانی از بین مدافعان از سمت چپ و ضربه تماشایی گل اول بازی را در دقیقه 2 وارد دروازه استقلال کرد.

دقیقه 6: میلاد میداوودی با شوتی تماشایی از فاصله 30 متری از بالای سر دروازه بان استقلال گل دوم تیمش را به ثمر رساند. این گا در دقیقه 6 فاصله را دو برابر کرد.

دقیقه 45: روی ارسال مهدی مومنی ، مجیدی از پشت محوطه جریمه شوت زد که توپ در کنج دروازه قرار گرفت.

نیمه اول با حساب 2 بر یک به سود سایپا تمام شد.

دقیقه 56: روی یک ارسال بازیکنان استقلال خوزستان مهدی سیدصالحی ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 64: یزدان عباسیان از تیم استقلال خوزستان کارت زرد گرفت.

دقیقه 65:شوت مجتبی رمضانی از فاصله 35 متری با واکنش دروازه بان استقلال خوزستان به کرنر رفت.

دقیقه 77: روی اشتباهات مدافعان سایپا مهدی سید صالحی با ضربه سرگل تساوی بخش تیمش را وارد دروازه تیم سابقش کرد.

دقیقه 90: ابراهیم صادقی با حرکتی پا به توپ وارد محوطه جریمه حریف شد و با شوت سرکش دروازه را باز کرد.

این بازی در نهایت با برد 3 بر 2 سایپا تمام شد.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*فولاد خوزستان 0 - پدیده 0

تیم‌های فوتبال و پدیده از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می‌گیرند. 

 تیم فوتبال فولاد خوزستان با توقف در بازی هفته قبل یک بار دیگر به رده پنجم جدول سقوط کرد و حالا برای کسب جواز لیگ قهرمانان آسیا باید تیم فوتبال ذوب آهن را پشت سر بگذارد تیم فوتبال خوزستان 48 امتیازی با تیم ذوب آهن هم امتیاز است و آبی پوشان پایتخت 47 امتیازی را پشت سر خود می بیند و برای اینکه جایگاه خود را حفظ کند باید در این دیدار پیروز شود. 
 
تیم فوتبال پدیده با 31 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد و این تیم خیال خود را از بابت حضور در لیگ 94-95 قطعی ساخته است این تیم تنها در صورت کسب نتیجه در بازی های پیش رو می تواند دو تیم پرسپولیس و صبای قم را پشت سر بگذارد.مسابقه رفت این دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته.

داور: بیژن حیدری کمک داورها: قهرمان نجفی و مهدی شفیعی

ترکیب فولاد:
علی سلیمی، لئوناردو مساریچ، احمد آل نعمه، بهمن کامل، آلویز نانگ، یوسف وکیا، امید خالدی، محسن مسلمان، ساسان انصاری، هادی حبیبی نژآد، اسماعیل شریفات

ترکیب پدیده:
مجتبی روشنگر، اکبر صادقی، محمد غلامی، رضا حقیقی، محمدرضا ناصحی، مسعود نظرزاده، دوران گنجویچ، محمد حسن رجب زاده، محمد علی فرامرزی، بهادر نسیم اف، میلاد غریبی

حواشی:

*تیم فولاد به دلیل مشکلات زیادی که برای بازیکنان سربازش در این فصل داشته برای چندمین بار با یک یار کمتر با لیست 17 نفره به دیدار پیکان می رود.
*رضا حقیقی هافبک سابق پرسپولیس در ترکیب پدیده حاضر است اما محمدنژادمهدی که گفته می‌ شد با مرزبان سرمربی پدیده دچار مشکل شده، از جمع نفرات اصلی خط خورده است.
*هادی حبیبی نژاد بازیکن جوان فولاد با شرایط فوق العاده اهوازی ها در ترکیب ثابت این تیم به میدان می‌ رود.
*فولاد در خط دفاع از زوج بهمن کامل و لئوناردو مساریچ استفاده می‌ کند.
*در ترکیب پدیده محمد غلامی، میلاد غریبی، بهادر نسیموف، محمدحسن رجب‌زاده و محمدرضا ناصحی سابقه بازی در خط حمله را دارد.
*چاگو، مهدی بدرلو، مهرداد جماعتی، بختیار رحمانی و سروش رفیعی در جایگاه VIP ورزشگاه غدیر بازی تیمشان فولاد را تماشا می کنند.
* بازیکنان فولاد به دلیل درگذشت مادر احمد آل نعمه بازیکن فولاد و خواهر سیف الله دهکردی مدیر باشگاه بازوبند مشکی بستند.
*به دلیل همرنگی لباس مربی فولاد اسکوچیچ با پیراهن بازیکنان پدیده داور از او خواست که کت به تن کند. اسکوچیچ هم مجبور شد در گرمای 40 درجه اهواز کت بپوشد.
*بهمن جهانگیر یکی از نیمکت نشینان فولاد پیش از شروع بازی به جایگاه VIP رفت و در کنار بقیه غایبان فولاد بازی را تماشاکرد. در غیاب جهانگیر در روی نیمکت فولاد عملا تنها 16 بازیکن در اختیار دارد.
*سینا مرادی بازیکن تیم جوانان فولاد برای اولین بار در هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر برای فولاد به میدان رفت. این بازیکن جوان با نظر مستقیم اسکوچیچ در این دیدار به بازی گرفته شد.

دقایق حساس:

دقیقه 1: محمد حسن زاده با شروع بازی موفق شده سلیمی دروازبان فولاد را دریبل بزند و توپ را در مقابل دروازه خالی به بیرون زد.

دقیقه 20: حقیقی از تیم پدیده کارت زرد گرفت.

دقیقه 22: نظرزاده از تیم پدیده کارت زرد دریافت کرد.

نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شد.

دقیقه 52: ضربه آزاد مسعود حسن زاده روی سر حقیقی پایین آمد اما علی سلیمی با جایگیری خوب خودش موفق شد توپ را بگیرد.

دقیقه 58: هادی حبیبی بعد از یک توپ ربایی در موقعیتی مناسب با روشنگر دروازبان پدیده قرار گرفت، اما او توپ را به خالدی پاس داد تا در نهایت دفاع پدیده توپ را راهی اوت کند.

دقیقه 61: سانتر مسلمان می رفت که بازیکن فولاد را در موقعیت گل قرار دهد که دفاع پدیده زودتر از او توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 66: میلاد غریبی از تیم پدیده کارت زرد گرفت.

دقیقه 73: امید خالدی از فولاد کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 82: کنزوویچ از تیم پدیده کارت زرد گرفت.

دقیقه 91: سانتر محسن مسلمان با ضربه سر مساریچ پس از برخورد به بازیکن حریف به کرنر رفت.

دقیقه 92: شوت علی سینا ربانی در راه رسید به دروازه حریف با دخالت مدافه حریف به کرنر رفت.

این بازی در نهایت بدون گل مساوی تمام شد.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*نفت تهران 1 - صبای قم 0

تیم های فوتبال نفت و صبای قم از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می‌گیرند. 

تیم نفت تهران با 54 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد، این تیم برای پشت سر گذاشتن تیم تراکتور سازی باید در این دیدار برنده شود، تا بتواند دوباره به جایگاه صدر جدول برسد اما توقف در این مسابقه نه تنها تراکتور را بالاتر از نفت قرار می‌دهد بلکه این این امکان را به تیم سپاهان می‌دهد که جای نفت را درجدول بگیرد. 
 
 از طرفی دیگر تیم فوتبال صبا هم با 34 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و برای رسیدن به رتبه هفتم تنها باید در دو دیدار آینده خود پیروز شود، این در حالی است که پرسپولیس و پدیده در تعقیب صبا هستند و توقف در این دو مسابقه می‌تواند دو پله صبا را در جدول تنزل دهد.

 مسابقه رفت با برتری 2-1 نفت به پایان رسیده است.

داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها:حسین طالقانی- جواد مداح

ترکیب نفت تهران:
علیرضا بیرانوند، وحید حمدی نژاد،‌ امین حاج محمدی، لئوناردو پادوانی، مهدی شیری، آرش رضاوند،‌ علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی،‌ وحید امیری، حسین ابراهیمی و غلامرضا رضایی
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب صبا:
مهرداد طهماسبی، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، هادی شکوری، داود بهادری، ابوالفضل ابراهیمی، سعید مهدی پور، وحید علی آبادی، حسین بادامکی، جلال الدین علی محمدی و فرشید باقری
سرمربی: مهدی تارتار

حواشی:

*هیچ دوربین تلویزیونی برای پوشش این دیدار در ورزشگاه حضور ندارد و خبرنگاران حاضر در استادیوم تختی به دنبال دوربین می گردند.
*مسوولان نفت دو بار لیست اعلام شده را از خبرنگاران گرفتند و تغییراتی در یازده نفر دادند.
*مهرداد طهماسبی دروازه‌بان صبا دوباره به ترکیب این تیم بازگشت او سه هفته از جمع بازیکنان ثابت کنار گذاشته بود.
*زوج دفاعی نفت باز هم ترکیب حاج محمدی و پادووانی آرایش یافته است. نفت با این ترکیب 3 گل از العین دریافت کرد.
*حسین ابراهیمی وحید امیری و غلامرضا رضایی سه مهاجم سرعتی نفت در این بازی هستند و ارسلان مطهری نیمکت نشین است.
*در تیم صبا ایوب کلانتری به دلیل مسائل انضباطی در ترکیب اصلی غایب است.
*داود بهادری در پست دفاع راست صبا جانشین حسین کوشکی شده است. 
*در ترکیب ثابت نفت اثری از کمال کامیابی نیا نیست. علیرضا عزتی هافبک دفاعی ثابت زردپوشان نفت با بازوبند کاپیتانی در این مسابقه حضور دارد و آرش رضاوند روی دست او بازی می‌ کند.
*نفت با شیوه 1ـ4ـ1ـ4 در این بازی به میدان می‌ آید و احتمال جابجایی بین رضاوند و مبعلی برای افزایش توان بازی‌سازی تیم وجود دارد.
*وحید حمدی‌نژاد، غلامرضا رضایی و حسین ابراهیمی بازیکنان نفت تهران به سمت نیمکت صبای قم رفتند.
*هادی شکوری بازیکن فعلی صبا و سابق استقلال به سمت نیمکت نفت تهران رفت و با اعضای این تیم خوش و بش کرد شکوری سابقه حضور در نفت تهران را دارد.
*ایوب کلانتری به گفته کادر فنی صبا در این بازی استراحت کرده و این بازی را از جایگاه ویژه تماشا می کند.
*قبل از شروع بازی مربی بدنساز و کادر فنی صبا معتقد بودند بازیکنان حریف زیر لباس‌های خود تجهیزاتی نصب کرده‌اند که داور در این زمینه بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام داد تا بازیکنان با شرایط قانونی درون میدان حاضر شوند و به همین دلیل بازی با تاخیر آغاز شد.اعتراض مربی بدنساز این تیم که به سمت بازیکنان نفت آمده بود با تذکر داور روبرو شد و منصوریان هم به او اعلام کرد که نمی‌تواند لباس بازیکنان نفت را بررسی کند و این کار باید توسط داور انجام شود.
*هواداران نفت تهران شعارهایی در حمایت از منصوریان در مقابل تارتار مربی صبای قم بیان کردند.
*بیژن ذوالفقارنسب از مربیان کشورمان که در حال حاضر در تیمی مشغول نیست از جایگاه ویژه این بازی را تماشا می کند.

دقایق حساس:

دقیقه 24: روزبه چشمی بعد از یک ریباند توپ را از بیرون محوطه جریمه محکم به سمت دروازه نفت زد که این توپ در راه ورود به دروازه توسط حاج محمدی دفع شد. حرکت شجاعانه حاج محمدی باعث مصدومیت این بازیکن هم شد.

دقیقه 29: شوت وحید امیری با پای غیر تخصصی اش از بالای دروازه به شکل خطرناک بیرون رفت.

دقیقه 45: فرشید باقری از تیم صبا کارت زرد گرفت.

نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شد.

دقیقه 54: امیری با خطای بهادری مدافع صبا متوقف شد که داور خطای پنالتی اعلام کرد. وحید حمدی نژاد به شکل خطرناکی پنالتی را زد و توپ بعد از برخورد با پای طهماسبی وارد دروازه شد.

دقیقه 78: غلامرضا رضایی در موقعیت عالی روی پاس به بیرون مطهری قرار گرفت و توپ را با فاصله کمی به بیرون زد.

دقیقه 80: شوت جلال الدین علی محمدی به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

این بازی در نهایت با برد 1 بر صفر نفت تهران تمام شد.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

*سپاهان 3 - نفت مسجد سلیمان 1

تیم های نفت مسجد سلیمان و سپاهان از ساعت 18 روز یکشنبه 20 اردیبهشت در برابر هم قرار می‌گیرند.
 
تیم فوتبال سپاهان با 53 امتیاز در تعقیب دو تیم صدرنشین 54 امتیازی لیگ است و برای آن که امید خود را برای قهرمانی حفظ کند، باید در این مسابقه پیروز شود، باخت در این دیدار شانس قهرمانی را از بین خواهد برد. این در حالی است که تیم نفت مسجد سلیمان 22امتیازی برای بقا در لیگ باید در هر دو مسابقه خود به برتری دست یافته و به انتظار نتایج سایر قعرنشینان بنشیند. 

هرگونه نتیجه‌ای غیر از برد نفت مسجد سلیمان، سقوط این تیم را قطعی خواهد کرد. 
 
مسابقه رفت با یک گل به سود سپاهان به پایان رسیده است، رسول نویدکیا از تیم سپاهان تنها بازیکن سه اخطاره این مسابقه است.

داور: محسن ترکی، کمک ها: رضا سخندان و حمید غمزه

ترکیب نفت.م سلیمان:
گئورگی گئورگیف ـ کیومرث چراغی، سعید سالارزاده، روسلان ملزدینف، حمزه حدادی ـ محمود تیغ نورد، رضا درویشی، میلاد زنیدپور، حسین مالکی ـ فرزاد محمدی
سرمربی: بهروز مکوندی

ترکیب سپاهان:
شهاب گردان ـ وریا غفوری، عبدالله کرمی، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی ـ فوزیل موسی اوف، محمدرضا خلعتبری، محرم نویدکیا، علی کریمی ـ لوسیانو پریرا، مهدی شریفی
سرمربی: حسین فرکی

حواشی:

*سپاهان با تمام قدرت به دیدار تیم قعرنشین نفت‌مسجدسلیمان می‌ رود تا با سه امتیاز کامل این بازی شانس بزرگ قهرمانی باشد.
*محرم نویدکیا مطابق بازی های قبلی با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر است.
*هواداران نفت‌مسجدسلیمان ورزشگاه بهنام محمدی را پر کرده اند تا آخرین تلاش هایشان را برای حفظ تیم شهرشان انجام بدهند.
*پرتاب نارنجک در دقیقه 45 بازی، هافبک نفتی ها را نقش بر زمین کرد تا آخرین صحنه نیمه اول بازی مصدومیت بازیکن زردپوش با ترقه هواداران خودی باشد.

دقایق حساس:

دقیقه 4: تیغ نورد از تیم نفت مسجد سلیمان کارت زرد گرفت.

دقیقه 6: گئورگیف موقعیت تک به تک را از پریرا گرفت.

دقیقه 11: لوسیانو پریرا در دقیقه 11 پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک پاس روپا توپ را به شریفی مهاجم گلزن سپاهان رساند و او نیز با یک ضربه محکم توپ را وارد دروازه نفت‌مسجدسلیمان کرد.

دقیقه 43: کرنر محمدرضا خلعتبری با ضربه سر تماشایی عبدالله کرمی به طاق دروازه مسجدسلیمان چسبید.

نیمه اول بازی با برتری 2 بر صفر سپاهان تمام شد.

دقیقه 47: حسین مالکی که در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد ،توپش به مدافعان سپاهان برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

دقیقه 52: ضربه سر محمدی مهاجم نفت‌مسجدسلیمان از فاصله دو متری با عکس العمل شهاب گردان دفع شد تا خطر از بیخ گوش سپاهان بگذرد. 

دقیقه 57: ضربه رضا درویشی با فاصله کم از کنار دروازه شهاب گردان بیرون رفت. 

دقیقه 59: پاس تودر مالکی را درویشی با بی دقتی به بیرون زد.

دقیقه 70: ضربه کاشته زنید پور را گردان مهار کرد.

دقیقه 84: گئورگیف دروازه‌بان نفت پنالتی محمدرضا خلعتبری را مهار کرد. این پنالتی به دلیل خطای سالارزاده روی پاپی اتفاق افتاده بود. 

دقیقه 78: محمدی روی ضربه کاشته پاشنکو به گل رسید.

دقیقه 80: فرزاد محمدی از تیم نفت مسجد سلیمان کارت زرد گرفت.

دقیقه 84: سعید سالارزاده از تیم نفت مسجد سلیمان کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 91: پریرا که از جناح راست فرار کرده بود در طی دادن پاس تو عرض به خلعتبری منجر به گل سوم سپاهان شد‌.

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار

 
*** استقلال از کسب سهمیه آسیا دور شد/ یک شکست دیگر در کارنامه برانکو

در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال هشت دیدار برگزار شد که در مهمترین این دیدارها تیم استقلال تهران با شکست مقابل تراکتورسازی از کسب سهمیه آسیایی دور شد.
 
از طرفی دیگر سرخپوشان پایتخت نیز مقابل گسترش فولاد مغلوب شدند و این شکست نیز به کارنامه برانکو اضافه شد.
 
تیم تراکتورسازی تبریز همچنان صدرنشین ماند و ذوبی ها نیز در کنار سایر تیم ها خود را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کردند.
 
تیم نفت مسجد سلیمان با کسب 22 امتیاز آخرین تیم جدول لیگ برتر است و با توجه به نتایجی که بدست آورده سقوط این تیم حتمی است.
 
همچنین تیم های پیکان و راه آهن با 26 امتیاز جزو تیم های آخر جدولی هستندکه امکان سقوط آنها نیز وجود دارد و وضعیت تیم ها از لحاظ صعود و سقوط در هفته پایانی لیگ مشخص خواهد شد و به طور حتم تمام تیم ها در هفته سی ام رقابت تنگاتنگی با هم خواهند داشت.
 
آخرین تغییرات جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال در قلعه و با هت‌تریک جهان از آسیا ناامید شد/حملات گسترده گسترش دروازه پرسپولیس را فرو ریخت/پیروزی یاران علی منصور بر تیم تارتار
انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، لیگ برتر ، دربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار