عضو انجمن ژنتیک پزشکی ایران:

خدمات آزمایشگاهی مورد کم لطفی قرار گرفته است

آهنی گفت: کم لطفی‌های اخیر درخصوص خدمات آزمایشگاهی شامل کاهش ۱۵ درصدی ضریب K و همچنین پایین آمدن ضرایب برای خدمات آن‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی آهنی متخصص ژنتیک پزشکی و عضو انجمن ژنتیک پزشکی ایران در نشست خبری انجمن‌های علوم آزمایشگاهی افزود: اخیرا دو کم لطفی در حق خدمات آزمایشگاهی روا داشته شده است که یکی از آن‌ها کاهش ۱۵ درصدی‌ ضریب k و دیگری کاهش شدید ضرایب آن‌ها بوده است. 

وی بیان داشت: ضریب K برای یکی از پرکاربرد‌ترین تست‌های ژنتیک به نام تعیین توالی DNA به یک سوم کاهش پیدا کرده است در نسخه ابتدایی کتاب ارزش‌های نسبی خدمات ۲۰ K برای این تست در نظر گرفته شده بود که با انتشار نسخه دوم این کتاب این میزان به هفت K کاهش پیدا کرده است. 

عضو انجمن ژنتیک پزشکی ایران در خصوص عواقب این کم لطفی‌ها تصریح کرد: در تهران سه آزمایشگاه ژنتیک دولتی وجود دارد که با این تغییرات دیگر قادر به ادامه کار خود نخواهند بود. زیرا با توجه به وجود دلال‌های بین‌المللی در شرایط تحریم تجهیزات خود را تا ۴ برابر قیمت خریداری می‌کنند و این کاهش تعرفه‌ها و ضرایب وضعیت را برای آن‌ها نا‌بسامان‌تر خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار