احمد یوسف زاده:

سردار سلیمانی برای کتاب «آن بیست و سه نفر» یادداشت نوشت

راوی کتاب «آن بیست و سه نفر» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب از نگارش متنی از سوی سردار قاسم سلیمانی بر روی متن این کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست کتاب "آن بیست و سه نفر" که امروز در غرفه نمایشگاهی انتشارات سوره مهر برگزار شد، "محسن مومنی شریف" رئیس حوزه هنری گفت: مردم ایران در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هویت دیگری پیدا کردند و دفاع مقدس موقعی رخ داد که این هویت نمودار شد.

وی ادامه داد: کتاب "آن بیست و سه نفر" داستان زندگی نوجوانان 13 تا 18 ساله‌ای بوده که نقشه‌های رژیم بعث عراق را نقش برآب کردند.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: نگارش کتاب آن بیست و سه نفر نشان‌دهنده تحول فراگیر در ایران بوده و با اینکه ما این کتاب را با فاصله ی زمانی زیادی از حدوث واقعه‌ی فوق به نگارش درآورده ایم اما کتاب آن بیست و سه نفر برای جوان‌های ما که به دنبال هویت خود هستند موثر است.

وی گفت: در میدان جنگ و با میزان بحرانها،  ویژگی و ذات یک ملت نشان داده می‌شود. 

همچنین مومنی شریف در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: رژیم بعث عراق تصمیم گرفته بود که سناریوی کتاب آن بیست و سه نفر را بنویسد تا اثبات کند که جمهوری اسلامی ایران جوانان و نوجوانان را از مدرسه به جنگ می‌کشاند.

وی ادامه داد: امروزه جوانان ما با هر گرایشی به افتخارات دفاع مقدس اهمیت قائل می شود و ما هم سعی می‌کنیم که نگاه ویژه‌ای به آن روزها داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مخاطبانمان باشیم.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: اگر به این واقعیت‌ها توجه شود به احتمال زیاد کتابهای همچون کتاب آن بیست و سه نفر پرمخاطب می‌شوند.

وی در پایان از زحمات "یوسف‌زاده"، نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر تجلیل کرده و گفت: منتظر نگارش جلد دوم این کتاب هم هستیم.

همچنین "یوسف‌زاده" نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر در بخش دیگری از این نشست گفت: کتاب آن بیست و سه نفر سوژه‌ی ناب و تکرار نشدنی است.

وی ادامه داد: این کتاب اثری است که تا به امروز مانند آن روایت نشده و اینکه رئیس جمهور یک کشور اسرا را به خانه‌ی خود دعوت کند و آنها را با وعده‌ی هدایا از رفتن به جنگ باز دارد تقابلی میان دو سوی جنگ ایجاد می‌کند.

نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر، اظهار داشت: کتاب آن بیست و سه نفر تقابلی میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعث عراق است. این کتاب روایتگر یک اتفاق بی نظیر بوده که طی آن خداوند به بیست و سه نوجوان کمک کرده و بیش از پیش هدایتشان نموده است.

یوسف‌زاده اظهار داشت: کتاب آن بیست و سه نفر عصاره‌ی جوانمردی و رشادت ما در عرصه هشت سال دفاع مقدس بوده و به هر حال اتفاق رخ داده در این کتاب باعث شد که نام بیست و سه نفر از نوجوانان ما در تاریخ کشور ما ثبت شود اما آشکار نماند، البته نام این نوجوانان با نگارش کتابی درباره رشادتشان آشکار شد.

یوسف‌زاده تصریح کرد: من می‌دانستم که کتاب آن بیست و سه نفر کتاب شاخصی می‌شود.

سردار سلیمانی که یکی از بیست و سه نفر آمده در این کتاب بوده دیشب متن بسیار زیبایی برای کتاب آن بیست و سه نفر نوشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کلاس تفکر سبک زندگی سال هفتم دوره‌ی ابتدایی کتابی به نام "بزرگ مردان کوچک" به همراه یک سی دی تدریس می‌شود و این اتفاقی است که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.