مشتری نداری یا مشتری مداری؟

حکایت خودروهایی که روز به روز گران‌تر می‌شوند

شرکت‌های وارد کننده روز به روز بیشتر به مشتری نداری نزدیک می‌شوند به طوری که وقتی خودروی خود را با هزاران ترفند به فروش رساندند دیگر به مشتری نگاه هم نمی‌کنند.

حکایت خودروهایی که روز به روز گران تر می شوندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛البته این مورد در شرکت‌های تولید کننده داخلی نیز صدق می کند اینطور که از شواهد بر می‌آید مشتری آزاری در ایران و در بین شرکت‌های عرضه کننده خودرو نهادینه شده است. 

اینبار راجع به شرکت‌های وارد کننده سخن می‌گوییم همان‌هایی که نه تنها حق مردم را نمی‌دهند بلکه جواب اعتماد آنها را با برخورد بد پاسخ می‌دهند، شرکت‌هایی که بخود اجازه می‌دهند تا بابت خرید یک دستگاه خودرو حتی تا دوسال هم پول خریداران را در تملک خود داشته باشند و در نهایت هم بدون هیچ گونه پاسخی با برخورد فیزیکی خریداران را از خود دور کنند تا جوابی باشد در اعتماد به این شرکت‌ها. 

ظاهرا مدیران شرکت نگین خودرو ، فروش خودرو را تنها در دریافت پول می دانند و تحویل خودرو به مشتری را فراموش کرده اند.

شاید بارها در مورد شکست برند رنو در بازار ایران شنیده و یا خوانده باشید خودروهایی که با قیمت‌های گزاف به بازار عرضه می‌شوند و تعداد این خودروها در بازار کمتر از تعداد بیلبوردهای تبلیغاتی این شرکت است و قیمت بالای این خودروها را فراموش کنید، اما از برخورد مسئولین این شرکت با خریداران نمی توان به سادگی گذشت. 

اخیرا هم سایت خبری پرشین خودرو مطلبی مبنی بر برخورد فیزیکی کادر اجرایی نگین خودرو با مشتریانی که در صف دریافت خودروی خود بودند منتشر کرد.  

این برخورد ما را به یاد گفته‌های ماه قبل مدیرعامل این شرکت انداخت که چندی پیش بود مدیرعامل این شرکت از اجرای تمامی تعهدات نگین خودرو تا پایان اردیبهشت ماه خبر داده بود. 

خبری که ظاهرا جنس اجرای تعهدات در این شرکت را کمی عجیب و متفاوت کرده است. امیدواریم این برخورد غلط و زننده در شرکت‌های دیگر بویژه شرکت‌های دیگر این گروه وارد کننده خودرو نهادینه نشود. 
 
گزارش: عماد الدین جعفری 

انتهای پیام/
برچسب ها: رنو ، شرکت ، مشتری ، خرید ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
زمانی که هندونه به کشور دوست و برادر عراق صادر نمیشد از روی ناچاری میدادنش کیلویی 200تومن الان که داره صادر میشه به عراق کیلویی 2000تومنم نمیشه خریدش .ماشینم همچین قضیه ای داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
ماشین های خارجی رو هر کی هر قیمتی دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
ازماست که برماست من پرایدم رو بردم نمایندگی وارد که نبودن هیچ از دم صبح تا ظهر علاف بعد گفتن کامپیوترمون خرابه که عیب یابی کنیم آخه اینو کجای دلم بزارم بعد هم که اعتراض کردم با برخورد فیزیکی انداختنم بیرون
آخرین اخبار