امضای توافقنامه امنیت سایبری بین روسیه و چین

روسیه و چین در راستای منافع مشترک خود در حوزه امنیت سایبری قراردادی را با یکدیگر به امضا رساندند تا علیه یکدیگر حملات سایبری انجام ندهند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس گزارش منتشره از سوی وال استریت ژورنال دو کشور چین و روسیه در جهت رابطه دوستانه و نشان دادن حسن نیت قراردادی را منعقد کردند تا علیه یکدیگر حملات سایبری انجام ندهند همچین این دو کشور متعهد شدند تا در زمینه فناوری و تکنولوژی به تبادل اطلاعات بپردازند.

علاوه بر این روسای جمهور و سران این دو کشور با هم متعهد شدند تا از بکار گیری تکنولوژی که باعث لطمه خوردن اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شود یا باعث بهم خوردن نظم عمومی این دو کشور شوند، بپرهیزند. از زمان خاتمه جنگ جهانی دوم، روسیه و چین رابطه دوستی نزدیکی به هم پیدا کرده‌اند. بعد از حوادثی که در اوکراین رخ داد، دولت روسیه رابطه خود را با جهان غرب قطع کرد و روی به سوی کشورهای شرقی آورد.

روسیه و چین توافقنامه امنیت سایبری به امضا رساندند

براساس گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال این توافق در جهت تغییر توازن حکمرانی بر اینترنت است که بصورت سنتی در اختیار ایالات متحده‌ی آمریکا است. هر دو دولت معتقدند که باید کنترل بیشتری روی اینترنت و اطلاعات دیجیتالی شهروندانشان داشته باشند.

این تفاهم‌نامه سخنان سال گذشته‌ی نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات روسیه را تایید می‌کند. وی سال گذشته از اتخاذ تدابیر و برنامه‌هایی خبر داد که در صورت قطع ارتباط این کشور از طرف اروپایی‌ها و آمریکا در پیش گرفته خواهد شد. در مورد چین هم باید بگوییم که این کشور هم دوست آمریکاست و هم دشمن آن و در کنار توافقش با روسیه، همکاری‌های تازه‌ای را با وزارت امنیت داخلی آمریکا شروع کرده تا با جرائم مربوط به حملات سایبری مقابله کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار