هاآرتص:

اسرائیل می‌تواند برای مقابله با ایران به عربستان کمک کند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت رژیم صهیونیستی می‌تواند با کمک به عربستان در دست یابی به توانمندی هسته‌ای، این کشور را در مقابله با ایران یاری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، اگر ایران از توافق در حال شکل گیری با قدرت‌های دنیا تخطی و بر دست یابی به سلاح اتمی پافشاری کند، پاسخ اسرائیل بر خلاف رویکرد سنتی‌اش خواهد بود.

هاآرتص ادامه داد: اسرائیل تهدیدهای خود را برای حمله به تاسیسات اتمی ایران ادامه نخواهد داد، زیرا دستاوردهای کوتاه مدتی خواهد داشت. در عوض هشدار می‌دهد از طریق کمک به عربستان سعودی برای دست یابی به توانمندی هسته‌ای، به انحصار هسته‌ای تهران خاتمه خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: این رویکرد جدید بر خلاف مواضع گذشته اسرائیل است. این رویکرد همچنین کابوسی وحشتناک برای برنامه ریزان استراتژیک در تل آویو و واشینگتن است. هرچند تهدید آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای حمله نظامی به ایران همچنان پابرجاست، توانمندی عملیاتی و سیاسی تحقق این تهدید، خود یک مشکل بزرگ است.

هاآرتص در ادامه مدعی شد: تمایل ایران برای داشتن بمب اتمی دلایل مختلفی دارد: ماهیت ایران به عنوان یک قدرت باستانی و پرافتخار منطقه‌ای و نیز ترس از عقب ماندن از رقابت، نه با اسرائیل بلکه با عراق؛ کشوری که زمانی قصد داشت سلاح اتمی داشته باشد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: اسرائیل به عنوان عضو ناظر در نشست بازبینی معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، می‌تواند اعلام کند ادامه انحصار هسته‌ای ایران را مجاز نمی‌داند ، یا می‌تواند به سعودی‌ها در دست یابی به توانمندی هسته‌ای کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
اسرائیل نمیتونه دماقشو بالا بکشه
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۸:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اسرائیلی که صدای لرزش و اضمحلالش به گوش میرسه هر از چند گاهی یه حرفی میزنه که از صفحه روزگار محو نشه.......!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
بهشون بگید 8سال نداشتیم اینجور مقابل دنیاوایسادیم الان هرکی جرات کنه بهم حمله کنه باخاک یکسان میکنیم ماازنسل کسی هستیم که افتخاراتش به اندازی تاریخ شجاعتش بی نهایت.
Iran (Islamic Republic of)
مختار ثقفی
۰۰:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
چیزی که خیلی جالبه اینه که هیچ ایرانی از جنگ نمیترسه . ایرانیها واقعا نمیترسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خودشونم ميدونن اگه پاش بيفته تا آمريكا هم ميريم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
ما آماده ی جنگیم من یه پاسدارم از این انقلاب نون خوردم جونم و امثال من باید فدا کنیم مردم ایران خیالشون راحت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
این تیتر مثل این میمونه که شیر رو ازشغال بترسونی، ایران یمن نیست ها، ما اسرائیل رو آدم حساب نمیکنیم اینا حرف ازعربستان میزنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به حمد الهی در اولین روز جنگ با اسرائیل و عربستان کل اسرائیل و ریاض رو با خاک یکسان میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خاورمیانه باید از سلاح های هسته ای عاری شود . وجود بیش از 400 بمب اتمی در اختیار رژیم غاصب اشغالگر و تجاوزکار و کودک کش و بی مسئولیت بزرگترین تهدید و خطر برای منطقه و جامعه جهانی است .
آخرین اخبار