پنج میلیون سوری در معرض میراث سلاح های مرگ‌بار

سازمان بین المللی معلولان اعلام کرد 5 میلیون سوری در معرض خطر سلاح های مرگ‌بار باقی مانده از درگیری ها در این کشور قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بین المللی معلولان ( هندیکپ اینترنشنال) در گزارشی اعلام کرد 5.1 میلیون سوری در مناطقی زندگی می کنند که سلاح های ویران کننده منفجر نشده در آنها قرار دارد.

این سازمان با بررسی 78 هزار حادثه خشونت بار جنگ سوریه از دسامبر 2012 ( آذر 91) تا مارس 2015 ( اسفند 93) اعلام کرد در بیش از 80 درصد این رخدادها از سلاح های ویران کننده مانند موشک و خمپاره های مورتر استفاده شده است.

" آنه گارلا" هماهنگ کننده منطقه ای سازمان بین المللی معلولان گفت: سوریه تا سالها بعد با میراث سلاح های کشنده و ویران کننده مواجه خواهد بود.

طبق برآورد سازمان ملل، بیش از 220 هزار نفر در جنگ سوریه که وارد پنجمین سال خود شده است کشته شده اند. دیدبان حقوق بشر سوریه نیز میزان زخمی های جنگ این کشور را 1.5 میلیون برآورد کرده است. سازمان بین المللی معلولان اعلام کرد سه چهارم حوادث خشونت بار، در مناطق مسکونی به وقوع پیوسته است.

طبق اعلام این سازمان، استانهای حلب، درعا، حمص، ادلب و ریف دمشق که مناطق پرجمعیتی هستند، در این حوادث خسارتهای بیشتری دید اند.


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار