ساری؛

هشدارخطر غرق شدن در فصل شنا

پارسال 97 نفر در دریای خزر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه پارسال 97 نفر در دریای مازندران غرق شدند، گفت:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشت.

عباسی با اشاره به غیر بومی بودن 77 درصد از غرق شدگان، افزود: از اول خرداد لغایت 31 شهریور سال گذشته 91 مرد و 6 زن بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت شهرستان‌های نوشهر با 16، محمود آباد با 15 و بابلسر با 12 فوتي به ترتيب بيشترين آمار مرگ ناشي از غرق شدگي را به خود اختصاص داده‌اند و بهشهر تنها شهرستان بدون فوتی ناشی از غرق شدگی می‌باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمارهاي موجود بيشترين موارد غرق‌شدگي در مرداد ماه اتفاق افتاد به نحوي كه در سال گذشته تعداد 44 (42 مرد و ما بقی زن )فوتي ناشي از غرق‌شدگي در این ماه و تعداد 34 غرقی در شهریور ،15 غرقی تیر ماه و 4 غرقی خرداد ماه داشتیم. با اين حال اميدواريم روند كاهش آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگي كه در خرداد ماه اتفاق افتاد در دیگر ماه‌ها نيز ادامه يابد تا در تابستان امسال شاهد كاهش موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگي باشيم.

عباسی افزود: همچنین بر اساس آمارهای جمع آوری شده از مراکز استان، بیشترین سنین غرق شدگان را از 11 تا 30 سال با 65 نفر و کمترین آن را بالای 61 سال با 2 درصد به ثبت رسبد.

وی با بیان اینکه 97 درصد از غرق شدگان در خارج از طرح هستند، افزود : از آنجا كه بر اساس آمار‌هاي موجود تعداد قابل توجهي از موارد غرق‌شدگي در رودخانه‌ها و آب‌هاي كم عمق اتفاق مي‌افتد در ادامه توصيه‌هايي براي پيشگيري از غرق‌شدگي در رودخانه‌ها مطرح مي‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، تصریح کرد: آشنايي با فنون اوليه شنا، آشنايي با محدوديت‌ها و رعايت آن‌ها از ابتدايي‌ترين الزامات قبل از شنا است، اطلاع از وضعيت عمق آب قبل از تصميم به شيرجه زدن و حتي قبل از ورود به آب ضروري است. چرا که شيرجه در آب‌هاي کم عمق خطر ضربه به سر و نيز شکستگي گردن را به دنبال دارد. هم چنين ورود به آب‌هاي عميق براي مبتديان، خطر غرق شدگي را افزايش مي دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.