در مراسم رونمایی از سه کتاب شاخص دفاع مقدس بیان شد

شهید، کتابی ماندگار و جاودان برای همه‌ی تاریخ است / سفارش سردار نقدی برای خواندن کتاب «فرشته‌ نجات» توسط همه‌ی دختران جوان

سردار نقدی گفت: شهیدان که همان رسالت روشنگری و کامل‌تر شدن انسان را دنبال کرده‌اند کتاب ماندگار و جاودان برای همه تاریخ هستند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم رونمایی از سه کتاب شاخص ادبیات دفاع مقدس که امروز در سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در محضر کتاب هستیم، کتابی که بالی برای پریدن و چراغی برای روشنایی است. کتاب وسیله‌ای برای آگاهی است و به وسیله کتاب است که ایده‌های نو و ارزشمند دست چین، تثبیت و ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: اندیشه‌های برتر توسط کتاب از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند و کتاب ابزاری برای تکامل انسانها است.

سردار نقدی اظهار داشت: کتاب، در مجلس رونمایی از سه کتاب شاخص دفاع مقدس با عنوان شهید، دفاع و شهادت تزئین شده شهیدی که رسالت بیدارگری و روشنگری و پرواز به عالم بالا را دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: ما همان رسالت روشنگری و بیدارگری را که برای کتاب قائلیم برای شهید هم قائلیم. زیرا شهید کتابی ماندگار و جاودان برای همه‌ی تاریخ است.

وی تصریح کرد: هر که به مراسم رونمایی از کتابهای شاخص دفاع مقدس آمده می‌داند که در اینجا دو نور شهید و کتاب به هم پیوسته‌اند و کتابی که برای شهدا شکل می‌گیرد همیشه جاودانه است و خوشا به حال نویسندگانی که خوش ذوقند و کتاب خود را به واسطه پیوند با شهیدان جاودانه می‌کنند اگر به زندگی مردان و زنانی که زندگی‌نامه‌شان در این کتابها آمده و سوژه‌ی اصلی آنها بوده‌اند نگاه کنیم در می‌یابیم که شروع حرکت و پرش آنها هم از کتاب بوده و سکوی پرتاب آنها همین کتابها هستند.

وی گفت: کتابهای دفاع مقدس می‌توانند سکوی پرتاب دیگران هم باشند. 

سردار نقدی افزود: باید بدانیم دشمنان نیز در مقابل نگارش کتابهای روشنگر بی حرکت ننشسته و زمانی که دست در ایران داشتند ارتباط با این کتابها را جرم می‌دانستند و کتابهای امام خمینی (ره) و جلال آل احمد را در آن زمان ممنوع کرده بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب گاهی نسخه‌ی ترجمه نهج البلاغه هم موجب زندانی شدن یک جوان می‌شد.

وی ادامه داد: دشمنان روشنگری،  وقتی که دستشان از ایران کوتاه شد هم تروریست‌ها را فرستادند تا کتابخانه‌ها را آتش زده و شهیدان صاحب قلمی چون صدوقی، بهشتی و هاشمی‌نژاد را به شهادت برسانند. در کردستان هم یک روحانی را در میان کتابهایش سوزاندند.

وی گفت: امروزه هم دشمنان روی به بعد جدیدی مقابله با کتابهای روشنگری آورده‌اند و با کتاب به جنگ کتاب می‌آیند و کتابی را که برای آگاهی بخشی بوده برای غفلت به کار گرفته‌اند تا شهوات را گسترش دهند.

سردار نقدی در خصوص استقبال از کتابهای دفاع مقدس به نگارش درآمده در قالب طنز گفت: مردم ما با طنز آشنا هستند و این قالب را دوست دارند پس امید است که از کتاب «خمپاره‌های فاسد» که در قالب طنز به نگارش درآمده استقبال خوبی شود.

وی تصریح کرد: به همه‌ی دختران جوان توصیه می‌کنم که حتماً کتاب «فرشته‌های نجات» را بخوانند زیرا این کتاب داستان زندگی دختری است که راه خود را پیدا کرده و در سختی‌های زندگی این راه را ادامه داده است و حتی عکس امام را نیز از بالای اتاقش برنداشته و این عظمت را پیدا کرده که شهید ماندگار کشورمان شود.

سردار نقدی ادامه داد: البته مطالعه ی کتاب «فرشته‌های نجات» می‌تواند برای پسران نیز مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه‌ی کتاب دفاع مقدس سال به سال از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته‌ایم اما نقطه‌ی ضعفمان این است که تبلیغ و ترویج مناسبی برای اینگونه کتابها نداریم


انتهای  پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار