پليس فتا اعلام کرد:

مقررات برای متصديان كافی نت ها/ الزام برای ثبت مشخصات کاربران

پلیس فضای تبادل اطلاعات با اعلام مقررات برای متصدیان کافی نت ها، در مورد عدم رعایت قوانین در این اینترنت سراها هشدار داد.

مقررات برای متصديان كافی نت ها/ الزام برای ثبت مشخصات کاربرانبه گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ پليس فتا با تاکید براینکه تمامي کافي نت ها باید از ضوابط و مقررات مربوطه پيروي کنند، اعلام کرد: چنانچه دفاتر عرضه خدمات اينترنت قوانين زير را رعايت نکنند مرتکب تخلف شده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

پلیس فتا قوانین و مقررات لازم برای متصدیان کافی نت را به شرح زیر اعلام کرد:

-دفاتر عرضه خدمات دسترسي حضوري به اينترنت (يا نت سراها) بايد ارتباط اينترنتي و پهناي باند مورد نياز خود را منحصرا و از طريق شرکت هاي داراي پروانه ارائه کنندگان خدمات اينترنتي (Isp) تامين کنند.

-اين دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات به کاربران نهايي به صورت حضوري هستند و مجاز به ارائه خدمات غيرحضوري در غير از محل دفتر نیستند.

-علاوه بر جواز کسب صنفي، مجوز ارائه خدمات دسترسي به اينترنت و با ذکر مرجع اتصال به شبکه سراسري اينترنت (Isp) باید در محل ديد مراجعه کنندگان نصب شود.

-اين دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات دسترسي حضوري به اينترنت بوده و ارائه ساير خدمات رايانه اي اعم از سخت افزار، نرم افزار، موبايل و ارائه محصولات سمعی بصري (کلوپ) و گيم نت ممنوع است.

-استفاده از افراد مجرب و متعهد جهت تصدي مسئوليت اجرايي نت سرا الزامی است.

-برابر آيين دفاتر خدمات حضوري اينترنت صادره از شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين دفاتر به منظور پاسخگو بودن قانوني و حفظ حقوق افراد در مقابل اقدامات انجام شده خود، باید مشخصات هويتي (با رويت مدرک شناسايي معتبر)، آدرس کاربر، ساعت شروع و خاتمه کار کاربر و ip تخصيصي را در دفتر روزانه ثبت و در صورتحساب کاربر نيز ذکر کنند.

-تمام مشخصات کاربر مطابق آنچه در بالا بيان شده بايد در دو نسخه چاپ و يک نسخه از آن به عنوان فيش و رسيد در اختيار کاربران قرار گيرد. (تمام فيش ها بايد به مهر و امضاء واحد صنفي برسد)

-برابر ضوابط و مقررات صنفي و انتظامي کليه دفاتر عرضه خدمات اينترنتي باید به دوربين مداربسته مناسب تجهيز شوند.

-اين دفاتر مجاز به ارائه خدماتي که به سبب آن امکان عبور از فيلترينگ و ارتباط اختصاصي را ميسر مي سازد از قبيل فيلترشکن و vpn و ... نیستند.

-کليه سيستم هاي (کلاينت) نت سرا بايد از حالت Administrator خارج شده و به صورت کاربر محدود تعريف و کليه پورت هاي USB سيستم کاربران باید بسته شود.

-اسناد و مدارک هويتي مراجعه کنندگان که براي امورات بانکداري الکترونيک و يا ثبت نام در آزمون ها و يا خدمات دولت الکترونيک مانند کارت سوخت، اطلاعات اقتصادي خانوار و ... ارائه می شود نبايد روي سيستم ها ذخيره شود.

-به منظور حفظ اطلاعات و احترام به حريم شخصي کاربران، بايد سيستمي تعبيه شود که با ورود کاربران جديد به سيستم، کليه اطلاعات کاربران قبلي نظير سايت هاي مورد استفاده، شناسه کاربري مسنجر، آدرس پست الکترونيک شخصي و ساير موارد مشابه حذف شود.

- نصب برنامه هاي جاسوسي نظير key loger ها بر روي سيستم ها که به منظور جمع آوري اطلاعات مربوط به نام هاي کاربري و کلمه عبور مراجعه کنندگان استفاده مي شود ممنوع است.

-متصدي کافی نت باید از لحاظ فني امکان ارسال پيام به کاربران از طرف مديريت دفتر براي اعلام زمان مورد استفاده و ساير پيام هاي مديريت را داشته باشد.

-دفتر خدمات اينترنت حضوري بايد مصاديق پالايش را که توسط «کميته تعيين مصاديق پالايش » اعلام شده و از طرف ارائه دهندگان سرويس اينترنت ارائه مي شود رعایت کند و نباید امکاناتي را جهت مخدوش شدن فيلترينگ فوق در اختيار کاربران قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار